eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową ?Re: Niezgodność towaru z umową ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność towaru z umową ?
    Date: Fri, 12 Sep 2008 14:02:13 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 23
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <5...@z...router>
    References: <gac5t0$rqf$1@mx1.internetia.pl> <o...@z...router>
    <gacsuc$ei3$1@nemesis.news.neostrada.pl> <r...@z...router>
    <gad014$j06$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm117.omega169.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1221200103 10548 218.186.169.117 (12 Sep 2008 06:15:03 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Sep 2008 06:15:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:552960
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 12.09.2008 Daniel <w...@w...pl> napisał/a:
    > Bardzo chętnie usłyszę wyjaśnienie. Najlepiej od razu potwierdź to jakimiś
    > praktycznymi przykładami.

    Art 8 u. 4: Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może
    żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    takiemu żądaniu w odpowiednim czasie **** lub gdy naprawa albo wymiana
    narażałaby kupującego na znaczne niedogodności ****, ma on prawo domagać
    się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
    odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    Fragment pomiedzy **** umozliwa odstapienie od umowy (zwrot gotówki) jeśli
    inny sposób załatwienia sprawy naraziłby konsumenta na znaczace
    niedogodnosci. Z informacji które pojawiaja się m.in. na tej grupie
    wynika, ze konieczność kilkakrotnej reklamacji jest juz taką uciążliwością
    i może stanowić podstawę do żądania odstapienia od umowy. Jesli wiec taka
    mysz popsuje się np. 4-5x (spotykałem tu opinie że 2-3x) to jest to
    podstawa.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1