eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNieuzasadnione wezwanie strazy - co grozi? › Re: Nieuzasadnione wezwanie strazy - co grozi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Michał" <x...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieuzasadnione wezwanie strazy - co grozi?
    Date: Fri, 14 May 2010 11:09:35 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 26
    Message-ID: <hsj40d$pjc$1@news.onet.pl>
    References: <hsj1ru$i1b$1@host.amsnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: apn-77-115-154-68.dynamic.gprs.plus.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1273828173 26220 77.115.154.68 (14 May 2010 09:09:33 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 14 May 2010 09:09:33 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-EsetScannerBuild: 7119
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:639274
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:hsj1ru$i1b$1@host.amsnet.pl...
    > Jest w firmie system monitoringu, przeciwpozarowy (między innymi).
    > Załóżmy,
    > że wysyła mi wiadomość, że jest pożar. Dzwonię po straż pożarną, zanim
    > sprawdzę samemu na miejscu, ta przyjeżdża i stwierdza, że to fałszywy
    > alarm.
    > Co mi grozi za takie nieuzasadnione wezwanie (karnie lub finansowo) ?
    > (załóżmy, że centralka alarmowa jest na gwarancji, ale bez umowy
    > serwisowej na obsługę).
    Podejrzewam, że to zależy od strażaków, mogą kazać CI zapłacić za wyjazd,
    karnych sankcji raczej nie przewiduję.
    Nawet jeśli masz umowę serwisową na obsługę, to wątpie czy ktoś będzie
    odpowiadać za fałszywy alarm - to tylko elektronika, co innego jeśli to się
    powtarza, ale jeśli to jest jednorazowe uszkodzenie to poprostu się zdarza,
    od tego jest umowa serwisowa żeby naprawili. W umowie masz jakieś tam
    przeglądy ze strony serwisu, jeśli nie zrobią w terminie, to może być jakimś
    uzasadnieniem, że można to było przewidzieć, ale to tak tylko chyba:)
    Centrale alarmowe mają adnotacje że producent nie odpowiada za ew straty czy
    jakoś tam w razie wadliwego działania, czy coś podobnego.
    pozdrawiam
    Michał



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1