  • Data: 2010-05-14 09:09:35
    Temat: Re: Nieuzasadnione wezwanie strazy - co grozi?
    Od: "Michał" <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:hsj1ru$i1b$1@host.amsnet.pl...
    > Jest w firmie system monitoringu, przeciwpozarowy (między innymi).
    > Załóżmy,
    > że wysyła mi wiadomość, że jest pożar. Dzwonię po straż pożarną, zanim
    > sprawdzę samemu na miejscu, ta przyjeżdża i stwierdza, że to fałszywy
    > alarm.
    > Co mi grozi za takie nieuzasadnione wezwanie (karnie lub finansowo) ?
    > (załóżmy, że centralka alarmowa jest na gwarancji, ale bez umowy
    > serwisowej na obsługę).
    Podejrzewam, że to zależy od strażaków, mogą kazać CI zapłacić za wyjazd,
    karnych sankcji raczej nie przewiduję.
    Nawet jeśli masz umowę serwisową na obsługę, to wątpie czy ktoś będzie
    odpowiadać za fałszywy alarm - to tylko elektronika, co innego jeśli to się
    powtarza, ale jeśli to jest jednorazowe uszkodzenie to poprostu się zdarza,
    od tego jest umowa serwisowa żeby naprawili. W umowie masz jakieś tam
    przeglądy ze strony serwisu, jeśli nie zrobią w terminie, to może być jakimś
    uzasadnieniem, że można to było przewidzieć, ale to tak tylko chyba:)
    Centrale alarmowe mają adnotacje że producent nie odpowiada za ew straty czy
    jakoś tam w razie wadliwego działania, czy coś podobnego.
    pozdrawiam
    Michał