  • Data: 2010-05-14 09:36:40
    Temat: Re: Nieuzasadnione wezwanie strazy - co grozi?
    Od: RadoslawF <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2010-05-14 10:33, Użytkownik Wemif napisał:
    > Jest w firmie system monitoringu, przeciwpozarowy (między innymi). Załóżmy,
    > że wysyła mi wiadomość, że jest pożar. Dzwonię po straż pożarną, zanim
    > sprawdzę samemu na miejscu, ta przyjeżdża i stwierdza, że to fałszywy alarm.
    > Co mi grozi za takie nieuzasadnione wezwanie (karnie lub finansowo) ?
    > (załóżmy, że centralka alarmowa jest na gwarancji, ale bez umowy
    > serwisowej na obsługę).

    Za pojedyncze wezwanie nic. Normalna pomyłka.
    Ale jeśli ten "system" będzie takie pomyłki generował co jakiś
    czas to straż to zauważy i doceni propozycją refundacji kosztów.
    Nie będzie to w formie kary i nie dostaniesz na to faktury
    czy rachunku z opisem usługi "przyjazd do nieistniejącego
    pożaru".
    Rachunek za przyjazd można dostać tylko w przypadku świadomego
    wprowadzenia straży w błąd. I to też chyba nie będzie rachunek
    wystawiany przez straż tylko kara finansowa wymierzona przez sąd.