  • Data: 2022-03-06 06:27:56
    Temat: Re: Nieudzielenie pierwszej pomocy dzikowi
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie rozumiem jak z powyższego wynika, że było widome, że wiedział, że
    > strzelił do człowieka.

    Normalnie - skoro dzik się odezwał ludzkim głosem, to znaczy że
    strzelili w kierunku człowieka a nie dzika.

    > No to jest jego wytłumaczenie, ale nie jjest przecież one bezwarunkowe.
    > To tylko przypuszczenie. Że trafił to było wiadomo ze skutkow. A tu sąd
    > orzekł, że było wiadomo nie, że był postrzelony, a że po strzale ktoś
    > się podniósł z kucek i zakrzyknął w rozpaczy. Sąd stwierdził, że oni to
    > widzieli. To nie jest to samo, że ktoś krzyknął z kierunku w którym
    > oddano strzał.

    Sąd stwiedził, ze wiedzieli "że obydwaj oskarżeni nie mieli cienia
    wątpliwości, że oskarżony Ch. nie trafił zwierzyny, dzika, tylko że
    _oddał_strzał_w_kierunku_człowieka_ - powiedział sędzia."

    I to wiedzieliśmy w poprzedniej dyskusji. Argument roberta, był taki, że
    może go jednak nie trafili.

    > Sąd tak nie argumentował. To nie jest w tym cytacie.

    Tak to zrozumiałem z cytatu z uzasanienia - cytat powyżej (zresztą z
    twojego cytatu;))

    > No ale ja tak zasadniczo mówię co było wiadomo wtedy a co teraz, a nie
    > jak to Robert interpretował.

    Robert to interpretował na podsstawie tego co wuiedzieliśmy wtedy, a
    wiedzieliśmy, że cel odezwał się ludzkim głosem. Więc nie było ani wtedy
    ani teraz wątpliwości, że oddano strzał w kierunku człowieka. Sąd tą
    okoliczność ustalił oraz to, że się oddalono a postrzelony zmarł (to
    również wiedzieliśmy wtedy) i skazał (na razie nieprawomocnie)
    kościelnego za nieudzielenie pomocy. Żadnych nowych przełomowych faktów
    nie ujawniono.

    > Nie.

    Tak - dyskutowaliśmy o tym, czy ludzki krzyk z kierunku w którym oddano
    strzał wystarczy żeby pozstawić zarzuty. Sąd uznał, że świadomość że
    oddano strzał do człowieka wystarczy.

    > Jakby to był gromki śmiech to też bez różnicy?

    Strzelasz do dzika, dzik odzywa się ludzkim głosem. Do czego strzeliłeś?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.