  • Data: 2002-04-10 08:04:41
    Temat: Re: Nietypowy sposob antykoncepcji
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 9 Apr 2002, Gwidon S. Naskrent wrote:

    >+ On 9 Apr 2002, Lukasz Rewerenda wrote:
    [...]
    >+ > Wlasciwe moje pytanie brzmi, dlaczego prawo jakosciowo rozroznia
    >+ > miedzy np. operacjami plastycznymi, w ktorych cos sie odcina,
    >+ > modyfikuje, przeszczepia etc. (np. obrzezaniem) a sterylizacja?
    [...]
    >+ kwalifikowanego czynu zabronionego, a pozbawienie go napletka lub paru kg
    >+ tłuszczu nie. Jeśli chodzi ci o ratio legis - spytaj ustawodawcy :)
    >+ Prawdopodobnie z powodu nieodwracalności takiego zabiegu.

    W kwestii formalnej (wyłącznie): sądząc z wszelkich dostępnych
    informacji argument o nieodwracalności działa dokładnie
    na odwrót - co prawda nie wiem JAKI RODZAJ sterylizacji miał
    na mysli przedprzedpiśca, ale co poniektóre są w pełni odwracalne
    (nie licząc "wypadków przy pracy"), w odróżnieniu od pozbawiania
    napletka bądź wycinania kilku milionów komórek tłuszczowych (!)
    - otóż komórki tłuszczowe AFAIK rozwijają się głównie w wieku
    dziecięcym a później tylko ROSNĄ !
    Więc jak się je wytnie....
    -:) (no tak, pozostałe jeszcze mogą rosnąć :>, ale TAMTYCH się już
    tak prosto nie odtworzy)

    Pozdrowienia, Gotfryd