  • Data: 2006-10-22 17:09:23
    Temat: Re: Niesprawdzone procesory
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budzik napisał(a):
    > Witam
    > Mam pytanie a propos aukcji czesci komputerowych które coraz czesciej
    > opisane sa w nastepujacy sposób:
    >
    > "sprzedaje procesor/pamiec/plyte/itd która od 2 miesiecy lezy u mnie w
    > biurku. Kiedys działała bez zarzutu, niestety nie wiem czy jest tak nadal.
    > Sprzedaje wiec jako niesprawdzona."
    >
    > Oczywiscie transakcja absolutnie niefirmowa - a obu stron zwykłe osoby nie
    > prowadzace DG.
    > Czy w razie jezeli taka czesc nie bedzie jednak działac - sprzedajacy
    > powinien przyjac zwrot? Teoretycznie w tresci aukcji nie ma napisane nic o
> [...]

    Jesli ktos sprzedaje cos takiego, to z duzą doza prawdopodobieństwa
    mozna przyjac, ze sprzet jest uszkodzony/nie dziala.

    Niemniej sam mialem sytuacje ze sprzedawalem okolo 100-150 procesorow i
    faktycznie nie moglem ich sprawdzic (tzn nie mialem czasu ani checi na
    to), byly wystawione z adnotacja ze sa niesprawdzone. W ostatecznym
    rozliczeniu okazalo sie ze kilka sztuk bylo faktycznie uszkodzonych.

    Niemniej osoba ktora decyduje sie kupic przedmiot na takiej aukcji,
    gdzie dodatkowo cena jest nizsza (i to znacznie) od ceny rynkowej, musi
    wkalkulowac ryzyko otrzymania niedzialajacego komponentu.
    Problem jest wtedy jesli ktos umyslnie sprzedaje uszkodzony towar i nie
    informuje o tym, zamydlajac oczy pojeciem - niesprawdzony.

    pozdrawiam,
    Przemek O.