  • Data: 2006-10-22 19:51:38
    Temat: Re: Niesprawdzone procesory
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budzik napisał(a):
    > Osobnik posiadający mail'a p...@c...gdzies.net.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > czyli mozna sprzedac jakąkolwiek rzeczy która jest uszkodzona, wystarczy
    > napisac ze jest niesprawdzona? A wtedy dla kupujacego jedyną szansą zwrotu
    > jest udowodnienie mi ze byłem swiadom uszkodzenia?

    Powiedzmy sobie szczerze, uszkodzone, powinno sie wystawiac jako
    uszkodzone (tak przynajmniej mowi regulamin allegro). W przypadku
    wystawiania jako 'niesprawdzone' sprawa sie komplikuje o tyle, ze nie
    jestes w stanie udowodnic ze sprzedawca wiedzial ze sprzet jest uszkodzony.
    IMHO najlepiej trzymac sie z daleka od takich aukcji, chyba ze jestes
    100% pewny tego co czynisz.
    Status - 'niesprawdzony' moze oznaczac zarowno dzialajacy, jak i
    uszkodzony - niedzialajacy.

    Tak jak pisalem, jesli sprzet nie jest egzotyczny, to nie powinno byc
    problemu ze sprawdzeniem.
    Mialem raz przypadek, ze chcialem kupic Atari STE. Sprzedawca pisze ze
    jest niesprawdzony bo nie ma jak go sprawdzic, bo sie nie zna, bo nie ma
    kabla zasilajacego. Napisalem mu maila co ma zrobic (kabel standard od
    PC) podlaczenie do telewizora przez zlacze antenowe i jak ma sie z tym
    obchodzic. Odpowiedz byla taka, ze on nie chce tego sprawdzac.
    Z tej rozmowy mozna jedynie wywnioskowac, ze sprzet byl uszkodzony. Bo
    sprawdzenie zajeloby 5 minut, a wartosc sprawnego sprzetu bylaby
    nieporownywalnie wieksza od 'niesprawdzonego'.

    Mozna zrozumiec niemoznosc sprawdzenia wielu przedmiotow (chocby ze
    wzgledow czasowych) lub egzotycznych, gdzie faktycznie sprzedawca moze
    nie miec juz mozliwosci ich sprawdzenia.

    Ale tak jak pisze, od takich aukcji nalezy trzymac sie z daleka. Chyba
    ze wiesz w co sie pakujesz i jestes tego swiadom.

    Co do mozliwosci rekamacji, jesli kupisz samochod bez kół, to nie mozesz
    reklamowac ich braku. Tak samo jesli nie jest napisane ze sprzet jest
    sprawny, nalezy trakowac go jako potencjalnie niesprawny (a nie
    'niesprawdzony').

    pozdrawiam,
    Przemek O.