  • Data: 2007-03-06 12:12:31
    Temat: Re: Niespodzianka na koncie a znalezne
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In pl.soc.prawo you wrote:

    >Więc w zamian za zgodę, można sobie wynegocjować te 10%. Inną kwestią że
    >dostanie się pani "krysi" za omyłkowy przelew.

    Ale negocjacje są niepotrzebne, zgodnie z prawem kolega zgłasza sprawę
    policji na piśmie, a do właściciela konta śle notkę o znalezieniu
    pieniędzy wraz z roszczeniem o 1/10 znaleźnego (art. 186 kc)

    >Jeśli Bank sam cofnie pieniądze to łamie prawo, ale ludzie myślą że tak
    >powinno być i już.

    >Temat kiedyś był szeroko omówiony w "dzwonię do pana/pani..."

    Tak, pamiętam, nawet mam to nagrane, ale prawo sobie - banki sobie,
    Janusz Weiss bardzo długo nie mógł na swoje pytanie uzyskać
    jednoznacznej odpowiedzi...

    berberek