  • Data: 2009-10-19 13:14:05
    Temat: Re: Niespłacona pożyczka
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W skrocie - dlatego ze nasz "maly bank", ktory zainicjowal ten watek, nie
    > wykreuje juz zadnego pieniadza i upadnie, bo jego pozyczkobiorca nie
    > zwrocil kredytu (3000 zl).

    Alez moze wypuscic papierki z napisem 1000zl - tak czy nie?
    Jednak oficjalnych pieniedzy mu nie wolno bo na rto jest monopol.
    Musial by sie polaczyc z duzym bankiem zwanym centralnym, tudziesz
    narodowym, wowczas dziala by juz w sieci bankow i mogl by kreowac pieniadze
    wg. wskaznika 9:1
    Nasz inicjator nie jest bankiem, moze chcial byc ale wlasnie nie zrozumial
    istoty dzialania banku i dlaczego w Panstwie obowiazuje tylko jedna waluta.
    On pozyczyl z wlasnych zasobo i stracil, banki pozyczaja z powietrza musza
    miec jedynie 1/10 czesc pozyczki zdeponowana w banku centralnym.
    Innymi slowy: jak 30% ludzi przyjdzie po swoje depozyty banki w danym kraju
    (lub nawet regionie) bankrutuja.

    > (...)

    > Co szczegolnie dobrze widac np. w Zimbabwe.

    Nie, w Polsce gdzie rzady liberalne zaciagaja coraz wieksze pozyczki:))
    Klient ktory splaca zobowiazanie do banku termionow lub przed terminem jest
    zlym klientem bo na nim jest marny zysk. Dlatego splate przed terminem
    czesto sie kaze odsetkami za okres przewidziany a nie wykorzystany.
    Pozyczka to nowe pieniadze na rynku, im dluzej kraza tym wiecej pieniedzy
    przynosza swoim tworcom w tym wypadku bankowi.
    Splacona pozyczka znosi te pieniadze z rynku a wiec koniec zarobku. Co jest
    wiec bardziej oplacalne: klient splacajacy zadluzenie terminowo czy taki
    ktory ma problemy i jest obciazny dodatkowo odestkami karnymi - wg. ciebie
    na ktorym kliencie bank zarobi wiecej?
    Poza tym nie odpowiedziales mi na pytanie:
    Skad biora sie pieniadze?