  • Data: 2009-10-19 12:25:44
    Temat: Re: Niespłacona pożyczka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa pisze:

    > Zawyżasz. Tak np. mBank ma minimum 25zł. To jest już duuuużo poniżej
    > stawki PCC, którą w przypadku pożyczki od osoby fizycznej zapłaciłby i
    > tak pożyczający.

    I przy pewnych kwotach i długościach pożyczki te 25zł stanowi lichwę.
    A ja się pytałem gdzie mogę pożyczyć 3000zł za 14zł. Powiedziałeś, że
    można, więc czekam.

    > Patrz wyżej.

    Nic nie widzę.

    > Mam ci wymieniać wszystkie, które mają taką ofertę?? Oszalałeś?

    Wystarczy jeden.

    Poza tym dyskusja dotyczyła czegoś innego - zauważyłeś, że 400zł
    odsetek od 3000zł to lichwa, bo powinno być nie więcej niż 25% w skali
    roku. Udowodniłem Ci, że tak liczyć lichwy nie można, bowiem po takiej
    cenie nie dostanie się pożyczki nawet w banku.

    > Fiskus dowiaduje się o pożyczce i o terminie jej spłaty oraz odsetkach.
    >
    > Myślisz, że będą się długo zastanawiać, czy faktycznie zostało to
    > zapłacone? A udowodnij, że NIE dostałeś pieniędzy.

    To może jeszcze dołóż oskarżenie o pracę na czarno. I udowodnij, że
    nie pracowałeś i pieniędzy nie dostawałeś. Przykład od czapy.

    A co do dowodu, to dowodem na niedostanie pieniędzy jest oświadczenie
    wierzyciela.

    --
    Liwiusz