  • Data: 2009-10-19 15:04:31
    Temat: Re: Niespłacona pożyczka
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie moze (zakladajac, ze jest bankiem), bo nikt mu nie przyniosl pieniedzy
    > w postaci depozytow, wiec nie moze uczestniczyc w kreacji pieniadza.

    Sam sobie wsadzil ze swojego potfela - nie moze?

    > (...)

    > Upraszczasz i zupelnie pomijasz ryzyko.
    > Wiesz, pieniadze nie biora sie od odsetek karnych nakladanych na klienta.
    > Jakby tak bylo, banki przescigalyby sie w ofertach kredytow dla osob
    > bezrobotnych czy tym bardziej bezdomnych. Ilez na nich mozna by odsetek
    > karnych nalozyc!

    Az osiagnie sie wartosc czegos co jest realna warotscia a nie papierkiem -
    np. dom.
    Czy bank moze zajac nieruchomosc dluznika za nisplacane kredyty?

    > Nakresliles jedynie dylemat:
    > - staly ale pewny zysk, lub

    Nie do mkonca pewny, poza tym bradzo marny zysk, praktycznie nioplacalny.
    Bank jedynie zyskuje procent - nic wiecej.

    > - potencjalnie wyzszy zysk, ale obarczony ryzykiem (i mozliwa strata).

    Jesli dluznik ma dom to gdzie to ryzyko?
    Bank pozycza wykreowane pieniadze, wydmuchane na podstawie wskaznika 9:1 a w
    ewfekcjie otrzymuje realna wartosc w postani nieruchomoasci - czy to wgh.
    ciebie ryzyko?
    Jakie bank ponosi ryzyko udzielajac pozyczki z kreowanych pieniedzy? Co bank
    traci? Odsetki - nic wiecej.
    Czy to duza strata dla banku w porownaniu z ewwnetualnym zyskiem w postaci
    domu, lub np. pracy dluznika do emeryutury na rzecz banku? A dluznik tych
    pieniedzy nie splaci jak juz mu komornik siadzie i wowczas procent zamiast
    za dwa lata bedzie pobrany za lat 10, 20, 30... co jest bardziej oplacalne?

    > Z pracy, a nie jak zdajesz sie caly czas sugerowac, z burzy magnetycznej
    > na bankowych dyskach.

    A skad sa pieniadze na poczet poborow dla pracownika?