    From: "Zbigniew" <g...@c...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210 )
    Date: Wed, 03 Feb 2010 15:42:52 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Może iść, ale reklamację na poczcie można złożyć dopiero po 14 dniach
    > roboczych od wysyłki,

    No, ale czemu ja mam się interesować tą reklamacją? Ja nie zamawiałem na poczcie
    niczego; ja kupiłem towar, i ZREFUNDOWAŁEM sprzedającej "porto".

    > Jeśli złożyła reklamację to w ciągu 14 kolejnych dni otrzymała odpowiedź
    > na nią, i tam zapewne było napisane gdzie przesyłka była awizowana i
    > skąd wróciła jako nieodebrana, zresztą i na przesyłce która wróciła
    > jest: pieczątka poczty z kórej była nadana (jest tam data nadania),
    > pieczątka poczty do której doszła (i jest tam data), oraz pieczątki i
    > podpisy o kolejnych awizowaniach (też z datami),

    Nie mam od niej żadnych informacji tego rodzaju. Podejrzewam, że nie otrzymam
    "bo przesyłka była nierejestrowana".

    > Więc powinieneś od sprzedawcy dostać zdjęcie tej paczki i sam się
    > przekonać gdzie ta paczka była i kiedy. Jak na twojej poczcie a nie
    > dostałeś awiza to należy napisać oficjalną skargę i zażądać ponownego
    > dostarczenia przesyłki na koszt poczty.

    Otrzymałem od niej skan JAKIEGOŚ druczku, z wydrukowanym moim adresem, i
    maźniętymi (chyba długopisem) literami "PB". To jest - według tej pani - dowód
    nadania.

    Ani śladu jakiejkolwiek pieczęci pocztowej, z jakąś datą, na przykład. Żadnych
    przesłanek do tego, żeby sądzić, że kiedykolwiek coś do mnie wysyłała.

    > Jak dostaniesz zdjęcie przesyłki to będziesz pewny czy wysłała czy nie,
    > a jak ci takiego zdjęcia nie będzie chciała przesłać ani również podać
    > numerów nadania to Ja też podejrzewał bym oszustwo i wtedy należy udać
    > się z odpowiednim zawiadomieniem do najbliższej jednostki policji

    Co do tego - j.w.

    > Jeśli sprzedawca ma rację i ma dowody że przesyłkę nadał to w przypadku
    > twojej rezygnacji powinien oddać ci pieniądze po potrąceniu sobie
    > kosztów jakie poniósł, albo jak zgodzisz się dopłacić wyśle ci ją
    > ponownie a ty będziesz tych kosztów domagał się od poczty (zazwyczaj po
    > takiej skardze, a nawet jej zapowiedzi listonosz pynosił mi prędziutko
    > pieniądze z prośbą o zaniechanie drogi oficjalnej)

    No, ja jestem innego zdania: jeśli nawaliła poczta (załóżmy), to już niech sobie
    jej bezpośredni klient - czyli sprzedająca - te sprawy wyjaśnia. Co mi do tego?

    Ja jestem jej klientem, a nie poczty - płacę i wymagam. A wymagam m.in.
    dostarczenia mi przesyłki w jakimś rozsądnym terminie, a nie miesiącami
    ciągnącej się korespondencji. Nie za to zapłaciłem.

    > Jesteś jak najbardziej stroną bo to ty zapłąciłeś za przesyłkę przez
    > wybranego przez ciebie dostarczyciela (mogłeś przecież zapłacić za
    > kuriera a nawet sam go wysłać po odbiór paczki, ale wybrałeś pocztę)

    Nie - ja jedynie dodatkowo przekazałem kwotę pieniędzy odpowiadającą kosztom
    przesyłki. NIE JA zlecałem usługę przewozu na poczcie w UK, czy gdziekolwiek.

    Sorry: jeśli ta kobieta nie umie załatwić sprawy tak, żebym ja otrzymał
    przesyłkę na czas - niech mi to przywozi osobiście, albo podaje przez posłańca.
    Nie uznaję, i nie mogę uznać przerzucania na mnie CUDZYCH problemów.

    > I tu powstaje pytanie kto kłamie, czy sprzedający czy poczta, powinno
    > się to wyjaśnić po oglądnięciu paczki i odpowiedzi na reklamację.

    Cóż, jak pisałem: otrzymałem zeskanowany druczek - akurat taki, jaki każdy może
    sobie w "Wordzie" skomponować, i coś tam długopisem maznąć. Żadnej pieczęci
    świadczącej czy (i kiedy) jakiś poczciarz miał to w ręku.

    > Nie ma żadnego żartu w ładnym poproszeniu sprzedającego, ale oczywiście
    > jak on na twoją prośbę nie przystanie to pozostaje ci tylko normalna
    > droga sądowa.

    Jest bardzo kiepskim żartem proponowanie mi, abym "ładnie prosił" osobę
    arogancką, zachowującą się wobec mnie na zasadzie: "a ja zrobię co zechcę, i co
    mi zrobisz". Zresztą: zwrotu pieniędzy konsekwentnie domagam się od drugiej
    połowy grudnia, ona w którymś momencie zobowiązała się oddać (wkleiłem jej
    odpowiedź, gdzie to widać) - no, ale potem postanowiła mnie szantażować, abym
    usunął "negatywa".

    Zwracam uwagę, iż gdybym w "negatywie" napisał nieprawdę, niejako "z urzędu"
    usunąłby go - na jej wniosek - pracownik Allegro.

    > Więc albo sprzedająca cię okłamuje i próbuje zastraszyć, albo zrobiła
    > wszystko zgodnie z prawej i nie ma jej winy w powrocie paczki. O tym
    > możesz się przekonać również w sądzie.

    ...albo jedno i drugie - co zmienia zresztą mojej oceny postępowania tej pani.

    > Jeśli zgodziła by się sprawę rozwiązać w sądzie Polskim to by było
    > dobrze, ale w zasadzie jak ma siedzibę firmy w UK to tam należy ją pozywać.

    Cóż: zobaczę, co prawnik powie.

    > Niestety, chyba że otrzymasz od sprzedającego zdjęcia przesyłki gdzie
    > będzie widać wyraźnie kolejne pieczątki urzędów pocztowych i uznasz że
    > sprzedawca ma rację.

    Otrzymałem skan BEZ JEDNEJ CHOĆBY PIECZĄTKI.