eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNieslowny klient, co dalej?( troche dlugie).Re: Nieslowny klient, co dalej?( troche dlugie).
  • Data: 2009-09-14 21:38:17
    Temat: Re: Nieslowny klient, co dalej?( troche dlugie).
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:h8jqda$cha$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    Należałoby rozeznać sprawę, bo być może Twój klient przykładowo miał
    wypadek i nie żyje, albo jest w stanie uniemożliwiającym mu kontakt z Tobą.
    Jeśli to nie jest jakoś strasznie daleko, to po prostu nie zostaje Ci nic
    innego jak samemu tam jechać i porozmawiać z domownikami (albo kogoś innego
    wysłać). Albo ustalić jakoś telefon i zadzwonić. Jeśli daleko, to wyślij
    _zwykły list_ opisujący sprawę na jego adres. Poleconego mógł nikt nie
    chcieć odebrać nie wiedząc o co chodzi, a zwykły ktoś tam odbierze i może
    się odezwie. Jeśli te działania nie przyniosą rozwiązania, to z prawnego
    punktu widzenia masz generalnie dwa wyjścia - ale obydwa jednak wymagają
    kontaktu z sądem.

    Możesz wystawić fakturę, wezwać klienta do zapłaty i po bezskutecznym
    upływie terminu pozwać tego klienta stosując jednocześnie zastaw na jego
    silniku. Jak dostaniesz nakaz zapłaty i się on uprawomocni, to egzekucję
    skierujesz do tego silnika. Komornik go zajmie i sprzeda. Sądzę, że 50%
    kosztów powinno się zwrócić nawet z kosztami sądowymi i administracyjnymi.

    Inne rozwiązanie - raczej teoretyczne - to złożenie silnika stosownie do
    dyspozycji art. 467 kc do depozytu sądowego. Ale praktycznie to jest bez
    sensu, bo mamy nadal analogiczną niemal sytuację, jak w chwili obecnej, a
    jak rozumiem Ty chcesz pozbyć sie silnika i odzyskać swoje wynagrodzenie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1