  • Data: 2007-09-06 13:11:21
    Temat: Re: Nieruchomość - podział iproblemy
    Od: pavka <p...@3...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Wrz, 14:51, "krzysiek" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > wiadomościnews:Pine.WNT.4.64.0709061243310.664@athlo
    n64...

    > dokładnie, dobrze prawisz; jak już pisałem wyżej, wpis o takiej umowie w KW
    > jest z mocy ustawy dopuszczalny (umowa dotyczy bowiem roszczeń wynikających
    > ze sposobu korzystania z nieruchomości wspólnej - art.16 ust.1 pkt 3 ustawy
    > o księgach wieczystych i hipotece), a nadto bardzo wskazany zwłaszcza przy
    > częstej rotacji współwłaścicieli; czym prędzej udaj się z umową do Sądu
    > składając wniosek o wpis sposobu korzystania z nieruchomości wspólnej do KW;
    > to nie kosztuje wiele - 150,00zł (art.43 pkt 3 ustawy o kosztach sądowych w
> [...]

    Moze od poczatku jeszcze raz wyjasnie o co tu chodzi.

    Dom byl budowany przez malzenstwo.
    Po kilku latach byl rozwod i podzial domu /akt notarialny ustalenie
    odrebnej wlasnosci miedzy Pana i Pania Kowalskich./
    Ustalono, ze Pani Kowalska dostanie 70% a Pan Kowalski 30% i ustalone
    zostaly 2 odrebne lokale przy czym w umowie notarialnej miedzy Panem i
    Pania Kowalskim jest sposob uzytkowania opisany tak jak podano wyzej w
    poscie.
    Po kilku latach pan Kowalski sprzedal swoja nieruchomosc jednemu z
    synów kilka miesiecy pozniej zmarl. Teraz ten syn Pana Kowalskiego ma
    akt notarialny nowy , w ktorym nie ma mowy o korzystaniu z
    nieruchomosci /i do wgladu ma tez akt notarialny stary napisany z
    Panem i Pania Kowalskich/ Teraz jest sytuacja taka, ze on chce
    sprzeadac ta część obcym ludziom a Pani kowalska z dziecmi /Pana
    Kowalskiego/ rowniez jest zainteresowana kupnem ale nie za tak
    "astronomiczna" cene drugiego syna Pana Kowalskiego. Panstwo X ktorzy
    sa zainteresowani kupnem nie maja pojecia o ustaleniach miedzy Pania a
    Panem Kowalskim bo w akcie notarialnym miedzy synem Pana Kowalskiego a
    Panem Kowalskim nie ma o tym slowa. Czy syn Pana Kowalskiego ma prawo
    poslugiwac sie wtedy aktem notarialnym spisanym miedzy panem i pania
    Kowalski? Czy tylko tym do ktorego ma prawo tj wlasnym i Pana
    Kowalskiego?

    Co w tym wypadku polecacie Panstwo , zeby nieruchomosc zostala w
    rekach Pani Kowalskiej , ktora ten dom wybudowala.