  • Data: 2003-07-03 13:46:38
    Temat: Re: Nieprawdziwy kapital spolki w KRS
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    w <news:be1as1$4hs$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Maddy napisał(a):

> [...]
    > pomiędzy odpowiedzialnym pracownkiem a właścicielem. Skarbowcom
    > nic do tego.
    >
    > Każda wpłata do kasy musi byc drugostronnie zaksięgowana.
    > Jeżeli ktoś coś wpłacił do kasy (Winien) to po drugiej stronie
    > musi gdzies wyskoczyc tytuł tej wpłaty (Ma) - zobowiązanie,
    > podwyższenie kapitału (co wymaga formy notarialnej i mnóstwa
    > szykan). Jeżeli komuś cos pożyczamy to w aktywach zamiast gotowki
    > pojawia się jego nalezność - równiez aktywo. Suma bilasowa
    > pozostaje bez zmian i bez zadnego wpływu na kapitał.
    > Nic nie może pokazac sie po WN i nie pokazac po Ma bo bilans sie

    Teoria - nie widzialas, jak to sie robi w malych, polskich firmach.
    Fikcyjne umowy, branie kasy na wydatki, wyplacanie pensji z portfela
    wlasciela. O czym ty tu prawisz?

    > Do tego od pozyczek płaci się podatek od czynności
    > cywilnoprawnych. Każda wypłata poza księgowaniem to defraudacja,
    > czyli po prostu okradanie spółki - spółki a nie kontrahentów.

    A jesli kontrahenci sa juz wierzycielami?

    > Zresztą i czym my tu rozprawiamy - w sytuacji gdy nie widziałes
    > bilansu lub nie potrafisz go czytać wszystko co powiesz to tylko
    "bo mi sie wydaje".

    No to nam pomoz, jezusicku, gdybym sie na tym znal, nie rozpoczalbym
    tego postu :). Czy ty sadzisz, ze ja na grupie pytam dlatego, by
    pokazac jaki madry chlop jestem :)

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603