    From: "root@chester" <r...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niepłacący lokator a eksmisja
    Date: Tue, 21 Jan 2003 02:41:23 +0100

    > W piątek będziemy robić komisyjne wejście do lokalu to napiszę, jak to
    > wyglądało. Policja oczywiście powiedziała, że nie będzie uczestniczyć,
    > sąsiedzi nie są zainteresowani.
    Napisz koniecznie, nie slyszałem osobiście o takim przypadku ze
    szczegółami, a ku mojej rozpaczy jestem zainteresowany...

    > Dla nas największy problem stanowi zabezpieczenie ruchomości w tym lokalu.
    > Od prawnika wiem jak ciekawie przebiegają sprawy w sądzie, gdy najemca sądzi
    > właściciela lokalu o to, że ukradł mu drogocenne przedmioty. My bierzemy
    > aparat foto, kamerę, kilku świadków "z łapanki" i naszego prawnika. Kilka
    > godzin zajmie nam spisywanie protokołu z tego, co w lokalu zastaliśmy
    > /garnek emaliowany 20cm poobijany, taboret bez jednej nogi, slipy męskie
    > mało używane............/. Mam nadzieję, że lokator się nie zjawi i nie
    > będzie utrudniał albo nie przyjedzie z TVP.
    Cholernie kosztowne takie zabezpieczenie...

    > A swoją drogą: po co ci lokatorzy płacą?
    ćśśśś... licho nie śpi...

    > Sami, bez zgody właściciela mogą
    > się zameldować,
    Ale jak lokator jest gdzie indziej na stałe zameldowany, to sąd nie ma
    oporów przed eksmisją, czyż nie?
    I czy lokator ma prawo zameldować się na stałe, jeśli wynajmuje
    mieszkanie na 3 lata?

    > wyeksmitować ich właściwie nie można, bo gmina nie ma lokali
    > zastępczych,
    Właśnie - a co jest jak wygasa okresowa umowa najmu? Też istnieje
    problem lokali zastępczych, czy jak to się odbywa, bo właściwie nigdy
    nie zastanawiałem się nad tym, a ustawa mówi chyba tylko o wypowiadaniu
    umowy. A co z jej wygaśnięciem?

    > zaległości czynszowych najczęściej nie ma z czego ściągnąć
    > pomimo wyroku sądowego.
    No, jak ktoś jest "na dorobku", to w końcu będzie z czego, zwłaszcza, że
    to nie dziesiątki tysięcy złotych (na szczęście i na nieszczęście zarazem)

    > Komornicy za czynności chcą niebotyczne sumy...
    Właśnie - ile chce komornik za podjęcie czynności egzekucyjnych?
    Czy nie jest tak, że najpierw bierze dla siebie, a z resztek na
    zaspokojenie należności?

    > To jest taka nasza polska paranoja.
    No a wszystko dlatego, że miliony ubogich ludzi nie mają pieniędzy na
    normalne opłacanie mieszkania. Nie jest to przeważnie ich wina - jak
    nauczycielka z 900zł netto i 2 dzieci ma opłacić rynkową cenę
    mieszkania? No, ale to już NTG, więc nie będę wylewał żali, gdyż prawda
    leży pewnie jak zwykle po środku.

    > W piątek napiszę, jak było.
    Koniecznie!

    chester