eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo › Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
  • Data: 2014-09-18 23:04:08
    Temat: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Sep 2014, Trybun wrote:

    > Ale skoro umyślili że karać należy również za to że kierowca zapomniał
    > dokumentów, to dlaczego takie przewinienie jak jazda niesprawnym autem
    > mialaby być puszczana płazem.

    Bo ta niesprawność spowodowana jest "siłą wyższą".
    Czym innym jest wyjechanie z garażu samochodem w którym nie działa
    światło (co kierowca powinien sprawdzić), a czym innym przepalenie
    żarówki tuż przed miejscem postoju patrolu "czemu nie mógł zapobiec".

    Niezabraniu dokumentów MÓGŁ zapobiec.
    Przepaleniu żarówki w trasie NIE MÓGŁ zapobiec.
    Wyjechaniu ze spaloną żarówką MÓGŁ zapobiec, i za to powinien
    być mandat, tyle, że "udowodnij mi to".

    > Ależ jak najbardziej ma sens. Dlaczego nie dać komuś możliwości usunięcia
    > usterki bez karania?

    Przecież mowa o INNYM prawie.
    Mieszasz ze sobą przepis nakazujący możliwość wymiany żarówki przez
    "przeciętnego człowieka" (nie inwalidy, z przeciętnym IQ, nietumanisty)
    z domniemaną karalnością zdarzenia samoistnego.

    pzdr, Gotfryd