eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo › Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
  • Data: 2014-09-18 22:56:09
    Temat: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Sep 2014, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > To by musiało całkiem nie świecić a z reguły świeci tylko jakoś słabiej.

    No fakt.
    Więc... wykluczamy jeszcze bardziej.

    > Więc ... dowód można zatrzymać tylko w pewnych okolicznościach a nie wtedy
    > kiedy tylko pojazd jest niesprawny.

    Art.132.1.b nie pasuje?

    > To drugiego nie dostanie, ale za tę jazdę co już miała miejsce może przecież
    > dostać.

    Napisałem już Trybunowi - przepalenie *SIĘ* żarówki nie ma cech "czynu".
    Nie może więc być również czynem zabronionym.
    Zabroniona jest po prawdzie jazda bez œwiateł, ale warunek wyżej nie
    wynika z przepisu, lecz "zasad prawnych".
    Kara wymagałaby więc udowodnienia niezachowania "wymaganej przepisami
    starannoœci" w zakresie pilnowania, czy żarówki sš przepalone.
    Jak się da UDOWODNIĆ, że kierowca wiedział, że œwiatło mu nie działa
    prawidłowo, to oczywiœcie mandat by przysługiwał.
    Ale to trudniejsze nawet niż udowodnienie umyœlnoœci wielu zachowań
    na drodze.

    pzdr, Gotfryd