eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo › Re: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
  • Data: 2014-09-18 23:49:47
    Temat: Re: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > +++
    > Art. 132.
    > Przesłanki zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego)
    > 1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:
    > ^^^^^^^^^
    > (myślisz, że on w tym celu z drogi zejdzie z drogi do komisariatu?)
    > 1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:
    > [...]
    > b) zagraża porzšdkowi ruchu,
    > ---

    Porządek ruchu to ... w najlepszym wypadku oświetlenie tablicy
    rejestracyjnej. Oświetlenie główne to zagrożenie bezpieczeństwa. A ja
    pisałem (może błędnie) o stwierdzeniu ogólnej niesprawności pojazdu, które
    nie jest przesłanką do zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

    > Tam poza wypadkiem (dla którego faktycznie jest wymóg uszkodzenia
    > "zasadniczych elementów nośnych") jest jeszcze parę pozycji.

    No jest, nie ma jednak ogólnej niesprawności samochodu tylko konkretnych :-)

    > "Wymagania ochrony środowiska" też, a chyba kompletnego laboratorium
    > radiowóz nie miewa (za to kłęby dymu dorównujące parowozowym
    > widać gołym okiem).

    Ciągle jednak nie jest to ogólna niesprawność pojazdu.

    > Zna ktoś przykład rozstrzygnięcia ze skuteczną "obroną", znaczy
    > jakiś wyrok albo cóś, w przypadku kiedy samochód FAKTYCZNIE miał
    > przepalone żarówki?

    Pytanie brzmiałoby w takim przypadku: jak policjant stwierdza PRZEPALENIE
    żarówki :-)