  • Data: 2003-11-27 01:18:10
    Temat: Re: Nielegalne rozpowszechnianie
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <bq1q58$hbv$1@inews.gazeta.pl>, Rodrig von Falkenstein wrote:
    > naruszenie prawa autorskiego. Czy 9 megowy fragment pliku zawierającego film
    > jest utworem czy nie? Nie można go odtworzyć, filmy ewentualnie mozna

    Jestem pewien że mając tylko środkowy segment da się odtworzyć ciąg
    klatek i zapis dźwięku w znakomitej ilości przypadków. Jasne że nie
    winplayerem, ale to już jest drugorzędne. W końcu liczba algorytmów
    dostępnych na rynku jest skończona.

    > podejrzeć, gdy ma się pierwszy segment i następne, ale w przypadku gier nic
    > się nie da zrobić. Czy taka sieczka informacyjna jest utworem? Ktoś mi to

    W przypadku gier jest MZ dużo łatwiej bo PA chroni też fragmenty kodu a
    także elementy danego programu w rodzaju bitmap, czy bibliotek (funkcji),
    a to się da często wydobyć i z fragmenów. O ile w przypadku mediów z
    kompresją stratną (mp3, divxy, mpeg..etc) kod wynikowy tego samego utworu
    często się różni (w zależności od tego kto i jak go sporządził), o tyle w
    przypadku oprogramowania jest on z reguły identyczny (w pełni lub
    fragmentarycznie) w obrębie danej platformy sprzętowo-programowej.

    > kiedyś porównywał do kartek wyrwanych z ksiażki, albo pociętej taśmy
    > filmowej, ale książkę mozna czytać, a film ogladać nawet, gdy mamy tylko
    > jego kawałki. A plik komputerowy to jedynie ciąg zer i jedynek. w większości
    > przypadków nie do odtworzenia.

    No MZ to trochę tak jakbyś miał w domu obudowe od radia z nr seryjnym.
    Jasne, że nie posłuchasz na tym audycji, ale za to nie będzie trudno
    udowodnić właścicielowi tego radio, że nie jest ono Twoje.

    > Ktoś ma może na te temat jakąś wiedzę? Albo przemyślenia?

    Jo, powyżej zamieściłem.

    --
    Marcin