    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Date: Thu, 21 Feb 2013 19:47:38 +0100

    Jarek Pudelko wrote:

    > A jak wyglada interpretacja par.2?
    >
    > Rozumiem, ze osoba uprawniona jest Microsoft.
    > Uzyskanie cudzego programu tzn, ze hmmm komus go zabralem? Sciagnalem
    > i posluguje sie cudzym numerem licencji?
    > I wreszcie korzysc majatkowa - czy sam fakt posiadania to juz jest
    > korzysc majatkowa? (bo nie zaplacilem za niego a mam?) czy tez staje
    > sie korzyscia dopiero wtedy jesli np. zarabiam dzieki niemu?
    > A co jesli np. mam windowsy nielegalne, mam gierke nielegalna i gram?
    > - korzysci majatkowej nie odnosze (chyba, ze samo "niekupienie" jest
    > korzyscia...).
> [...]

    no i tu jest pies pogrzebany...

    sformułowanie sugeruje że twórca przepisu chciał ograniczyć ściganie do
    przypadków gdy ktoś używa tego oprogramowania do celów zarobkowych.
    Interpretacja zaś jest taka trochę urzędo skarbowa, że jak go masz to
    uzyskałeś korzyść majątkową.

    pozostaje jednak pytanie po co wiec taka złożona forma par 2 skoro
    wystarczyło by napisać "Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby
    uprawnionej uzyskuje cudzy program komputerowy". Kropka.

    Nie jestem prawnikiem ale imho interpretacja stosowana w RP chyba z lekka
    urąga logice.