  • Data: 2013-02-21 22:34:52
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Feb 2013, Jarek Pudelko wrote:

    > W mysl takiej interpretacji, oprocz prokuratury, powinno sie tutaj znalezc
    > miejsce na kontrole z urzedu skarbowego i zaplata 75% podatku od ukrytych
    > dochodow

    Pierwszy błąd - 75% jest od dochodów *z nieznanego źródła*,
    a nie z dochodów z ukrywanego lecz już ujawnionego źródła
    ani nieujawnionych dochodów z ujawnionego źródła.
    To nie tak jak się pozornie wydaje :D

    > bo przeciez: sciagnal wiec nie kupil = nie kupil wiec nie wydal
    > = nie wydal a ma program wiec ZAROBIL :)
    >
    > Dobrze kombinuje?

    Średnio, wpadłeś w tę samą pułapkę co usiłący wykazać absurdalność
    darmowego robienia dzieciom kanapek i podobnych :)
    Nie doczytałeś przepisów, a istnieją PRZEPISY które konkretne
    czynności "wyjmują" spod zasady "opodatkowania darmowego świadczenia",
    w różny sposób zresztą, w tym konkretnym przypadku wyjaśniam cytatem:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    008,20130101,podmiot-i-przedmiot-opodatkowania.html
    +++
    Art. 2.
    1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    [...]
    4) przychodów wynikajšcych z czynnoœci, które nie mogš być przedmiotem
    prawnie skutecznej umowy;
    ---

    Jakaś logika w tym jest, choć na 1. rzut oka wygląda szokująco: otóż
    jakby od kradzieży (lub innych czynów karalnych z przepisów o przes-
    tępstwach wobec mienia) pobierać podatek, to w razie złapania
    złodzieja wyszłoby, że przed oddaniem skradzionej rzeczy zajmie
    ją komornik skarbowy :P
    Jakby nie patrzeć, u nas Al Capone by chyba nie siedział
    *za podatki*, to druga strona medalu.
    I niejednemu "prawdziwemu" przestępcy tak się upiekło, że przypomnę
    aferę z "fałszowaniem paliwa" (używanie takiej samej substancji
    ale "nieprzeznaczonej", w wyniku czego zmieniono ustawę, w wyniku
    czego jak do benzyny dolejesz spirytusu żeby rozpuścić skroploną
    wodę to popełniasz wykroczenie skarbowe).

    Wracając do "nieodpłatnych świadczeń": z innych spotykanych kiksów
    w rachubę wchodzą m.in. pozycje wymienione niżej; co spotkasz
    kogoś kto usiłuje zaszokować pytaniem czy od jakiejś "oczywistej"
    czynności jest podatek, to sprawdź poniższe (i okolice ustawowe):

    +++
    [Art.2 jw]
    3) przychodów podlegajšcych przepisom o podatku od spadków i darowizn;
    [...]
    7) œwiadczeń na zaspokojenie potrzeb rodziny, o których mowa
    w art. 27 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego
    [...to te kanapki dla dzieci :P...]
    [...]
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    057,20130101,zwolnienia-przedmiotowe.html
    +++
    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego sš:
    [...]
    72) dochody ze sprzedaży surowców roœlin zielarskich i ziół dziko
    rosnšcych leœnych, jagód, owoców leœnych i grzybów leœnych (PKWiU
    ex 02.30.40.0) - ze zbioru dokonywanego osobiœcie albo z udziałem
    członków najbliższej rodziny;
    [...]
    125) wartoœć œwiadczeń w naturze i innych nieodpłatnych œwiadczeń,
    obliczona zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, otrzymanych od osób zaliczonych
    do I i II grupy podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od spadków
    i darowizn, z zastrzeżeniem ust. 20;
    ---

    Ja doceniam fakt, że kogoś może szokować, iż fakt że zwolnienie z podatku
    dochodowego nieodpłatnego świadczenia w postaci posmarowania kanapki
    nie tylko dziecku, ale również szwagrowi i babci, wymaga USTAWOWEGO
    zwolnienia (lub "niepodlegania"), ale skoro art.11 jest tak restrykcyjny
    jak jest (i nie przewiduje "kwoty wolnej" tak jak podatek od darowizn,
    żadnej, świadczenie warte 1 grosz trzeba doliczyć do podstawy!)
    nie ma innego wyjścia.

    Dlaczego tak?
    Pytać pposłów, nie mnie.

    pzdr, Gotfryd