    From: "Sandra" <J...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niebezpieczny ojciec.
    Date: Sat, 22 Mar 2003 23:25:55 +0100

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b5imor$899$...@i...gazeta.pl...
    > Mam pytanie. Do kogo kierować żądanie w tym trybie? Kto jest władny podjąć
    > taką decyzję bez sądu?

    hm zle mnie chyba zrozumiałes ale sprobuje to wyjasnic :

    osoba chora zagraza sobie lub innym w danym momencie , wpada w jakis szał ,
    nie panuje nad swoim zachowaniem a tym samym zagraza ,moze zrobic komus
    krzywde lub sobie wtedy dzwonisz po karetke oczywiscie inf. ich o zachowaniu
    ...ustawa mowi ,ze gdy lekarze nie moga sobie poradzic z chorym wspomaga ich
    policja /oczywiscie oni proszą o pomoc/ ... lekarz w szpitalu jest
    zobowiazany wystapic do sądu rodzinnego o zatwierdzenie tego zatrzymania i
    leczenie ...sedzia wyznacza w trybie pilnym termin wysluchania chorego na
    terenie szpitala ...tam po wysłuchaniu lekarzy i pacjenta wydaje stosowne
    postanowienie o leczeniu ...

    z uwagi na to ,ze ktos na grupie opisywał przypadek kiedy to w asyscie
    policji zabrano chorego a pozniej go wypisano poniewaz sie nie zgodzil na
    leczenie dla inf. podaje stanowczo rozmawiac z lekarzami i nie dac sie zbyc
    po zabraniu chorego użyc takich argumentów by do podobnej sytuacji nie
    doszło powolujac sie na ustawę ... mysle ,ze w opisywanym przypadku osoba
    nie kwalifikowała sie do przebywania w szpitalu stad podjete decyzje ,
    pozostaje jeszcze prokurator gdyby okazało sie ,ze lekarze działaj wbrew
    ustawie ...

    Sandra