  • 1. Data: 2003-03-21 21:34:36
    Temat: Niebezpieczny ojciec.
    Od: "Kaflara" <b...@b...pl>

    Sprawa jest taka, mój ojciec od kilku lat jest chory na kręgosłup i nogi,
    tzn tak sobie ubzdurał poniewaz był chory kilka lat temu, ale dalej mysli ze
    jest chory i cięzko mu sie poruszac. Ale wyniki wszystkie ma bardzo dobre -
    zdrowy jak ryba. Chodzi do swojego bioterapełty i lekaża medycyny
    niekonwencjonalnej który był wczesniej lekażem medycyny. Ten lekaż
    powiedział nam w zaufaniu że ojciec prawdopodobnie jest chory psychicznie i
    ma silną nerwice. Potwierdzili to inni lekaże medycyny niekonwencjonalnej u
    których ojciec był. Ale moje obawy sa inne, poniewaz 20 lat temu ojciec bił
    matke, co oczywiscie wylądowało u prokuratora a potem ucichło, teraz
    ostatnio atrmosfera w domu jest napieta, ojciec straszy matke i boje się o
    nią, ostatnio znowu udeżył matke i boje sie zeby to sie nie powtórzyło. Ja
    już jestem od dawna pełnoletni i mało powiedziany silniejszy od ojca ale nie
    cce go bić, chciał bym jakoś sądownie załatwić tą sprawe, zmusic go na
    leczenie, on nawet nie chce słyszec o lekazach, juz chciałem isc z nim we
    dwóch no mnie wyzwał. Zreszta cały czas na mnie i na matke lecą wyzwiska.

    Prosił bym o porade i jak mam się zabrać do tej sprawy.
    Z góry dziękuje.
    Kaflara

  • 2. Data: 2003-03-21 22:24:36
    Temat: Re: Niebezpieczny ojciec.
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Kaflara <b...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5g0gc$t98$...@n...news.tpi.pl...
    > Prosił bym o porade i jak mam się zabrać do tej sprawy.

    podst.do złożenia wniosku o leczenie psychiatryczne jest opinia lekarska i
    twój bądz mamy wniosek do sądu rodzinnego o zgode na takie leczenie...jesli
    macie lekarza,który mógłby go przebadać w domu bo wydaje mi sie ,ze nie
    zgodzi sie na wizyte u lekarza w przychodni wtedy po uzyskaniu takiej opinii
    wnioseczek do sądu ,który powoła biegłych w tej sprawie i rowniez da
    zlecenie przebadania i potwierdzenia opinii na podst.której wyda
    postanowienie i kwestia pozniej umieszczenia w szpitalu co w trybie
    wnioskowym prawdopodobnie nie bedzie łatwe. Jest jeszcze drugi tryb nagły
    kiedy to np. w sytuacji kiedy jest agresywny tak jak to miało miejsce w
    przypadku mamy wezwać o natychmiastowe umieszczenie z uwagi na zagrożenie
    ...w tym trybie szpital sam ma obowiązek wystąpic do sądu o zgode na
    leczenie osoby w szpitalu...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-03-22 19:48:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | mamy wezwać o natychmiastowe umieszczenie z uwagi na zagrożenie ...w
    | tym trybie szpital sam ma obowiązek wystąpic do sądu o zgode na

    Mam pytanie. Do kogo kierować żądanie w tym trybie? Kto jest władny podjąć
    taką decyzję bez sądu?

  • 4. Data: 2003-03-22 22:25:55
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b5imor$899$...@i...gazeta.pl...
    > Mam pytanie. Do kogo kierować żądanie w tym trybie? Kto jest władny podjąć
    > taką decyzję bez sądu?

    hm zle mnie chyba zrozumiałes ale sprobuje to wyjasnic :

    osoba chora zagraza sobie lub innym w danym momencie , wpada w jakis szał ,
    nie panuje nad swoim zachowaniem a tym samym zagraza ,moze zrobic komus
    krzywde lub sobie wtedy dzwonisz po karetke oczywiscie inf. ich o zachowaniu
    ...ustawa mowi ,ze gdy lekarze nie moga sobie poradzic z chorym wspomaga ich
    policja /oczywiscie oni proszą o pomoc/ ... lekarz w szpitalu jest
    zobowiazany wystapic do sądu rodzinnego o zatwierdzenie tego zatrzymania i
    leczenie ...sedzia wyznacza w trybie pilnym termin wysluchania chorego na
    terenie szpitala ...tam po wysłuchaniu lekarzy i pacjenta wydaje stosowne
    postanowienie o leczeniu ...

    z uwagi na to ,ze ktos na grupie opisywał przypadek kiedy to w asyscie
    policji zabrano chorego a pozniej go wypisano poniewaz sie nie zgodzil na
    leczenie dla inf. podaje stanowczo rozmawiac z lekarzami i nie dac sie zbyc
    po zabraniu chorego użyc takich argumentów by do podobnej sytuacji nie
    doszło powolujac sie na ustawę ... mysle ,ze w opisywanym przypadku osoba
    nie kwalifikowała sie do przebywania w szpitalu stad podjete decyzje ,
    pozostaje jeszcze prokurator gdyby okazało sie ,ze lekarze działaj wbrew
    ustawie ...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-03-23 09:35:19
    Od: "Kaflara" <b...@b...pl>

    A czy mógłbym dostac namiar na tą ustawe, może jakiś link?
    Dziękuje z góry.

  • 6. Data: 2003-03-23 14:03:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zrozumiałem Cię dobrze. Brakowało mi tego, kto występuje do sądu, bo to jest
    kluczowy problem. Z reguły nikt nie chce. Teraz wiem, że obowiązek ma
    lekarz. I o to mi chodziło. Resztę znalazłem w Ustawie z dnia 19 sierpnia
    1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego.

  • 7. Data: 2003-03-23 19:54:07
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b5klda$np7$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > lekarz. I o to mi chodziło. Resztę znalazłem w Ustawie z dnia 19 sierpnia
    > 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego.

    dla wykluczenia nieporozumienia mam na myśli "tryb nagły"

    Sandra