    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Niebandycki napad straży miejskiej na policjanta? ;-)
    Date: Sat, 6 Mar 2021 08:28:09 +0100

    W dniu 06.03.2021 o 08:15, Zbynek Ltd. pisze:
    > Jest sobie pojedynczy umundurowany policjant na ulicy. Bez broni, bez
    > gazu, bez pałki, bez radiostacji. Bez maseczki. Za to w kominie.
    > Podchodzi do niego kilku bandy... znaczy strażników miejskich. Chcą go
    > wylegitymować i może nałożyć mandat za zasłanianie twarzy niezgodnie z
    > wytycznymi kompartii. Policjant odmawia wylegitymowania się, nie
    > wykonuje poleceń i ogólnie pyskuje. Jest więc przez drabów miejskich
    > obezwładniony gazem po oczach, powalony na ziemię i skuty.
    >
    > Komu i co grozi za taką sytuację?

    Pojedynczemu policjantowi grozi przede wszystkim odpowiedzialność
    dyscyplinarna za to, że łazi w mundurze bez ŚPB. Poniesie również
    odpowiedzialność za odmowę podania personaliów, bo Strażnik Miejski jest
    osobą uprawnioną również do legitymowania policjantów. Co do komina, no
    to nie wiem, jak chcesz dowieść, że nie jest maską, ale to temat na
    osobną dyskusję, bo jak rozumiem nie o to w tym przykładzie chodzi.

    Co do użycia ŚPB, to dokąd policjant nie próbuje uciekać, albo atakować
    fizycznie Strażników podstaw do używania ŚPB nie widzę. Ale wiecznie
    pertraktować z "idiotą" też nie można, więc pasuje zgodnie z procedurą
    zatrzymać gościa (nie trzeba od razu obalać, gazować).

    Generalnie sytuacja z punktu widzenia taktycznego dla obydwu stron, bo
    jeśli tam będzie jakaś trzecia osoba (nie daj Boże uzbrojona) obok i to
    zobaczy, top może się zdarzyć wiele. To pomysł z gatunku
    niezapowiedzianych ćwiczeń z ataku terrorystów na szkołę, gdzie
    "terroryści" mogą zostać wystrzelani przez przypadkowego przechodnia,
    który w mistyfikacje uwierzy i nie będzie ryzykował życia dzieci, by się
    upewnić, czy to nie są jakieś ćwiczenia.

    --
    Robert Tomasik