    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Nieanonimowy policjant
    <6cP5D.509688$Ng6.19980@fx02.ams1> <pj978o$h59$1@node1.news.atman.pl>
    <tj_5D.545261$kJ2.286873@fx22.ams1> <pj9tqq$g23$1@node2.news.atman.pl>
    <4Q96D.628052$Fg1.255397@fx16.ams1> <pji4oq$u78$2@node2.news.atman.pl>
    <RxO7D.703741$en1.354026@fx20.ams1> <pjortj$5n6$1@node2.news.atman.pl>
    <7478D.754019$nK.719305@fx07.ams1> <pjrgbc$k3h$4@node2.news.atman.pl>
    <Fhs8D.650775$bV2.430234@fx03.ams1> <pk7l92$jgs$14@node2.news.atman.pl>
    <gd5aD.683481$nt3.545823@fx17.ams1> <pkchuh$84b$3@node2.news.atman.pl>
    <WIqaD.11995$8g3.11898@fx01.ams1> <pkdv7l$64l$2@node1.news.atman.pl>
    <L9NaD.678$031.189@fx15.ams1> <5b6bf8f7$0$624$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b6c29b4$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b6c3557$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
    <pkho7a$n18$14@node1.news.atman.pl>
    <5b6c8e44$0$593$65785112@news.neostrada.pl>
    <pki3h2$ch1$1@node2.news.atman.pl> <OJ5cD.3616$dp.1817@fx06.ams1>
    <pkr38l$ric$2@node1.news.atman.pl>
    Date: Mon, 13 Aug 2018 06:46:10 GMT

    On 2018-08-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Próbujesz falandyzować prawo. Jak nosi mundur, to ma mieć mundur zgodny
    > z rozporządzeniem.

    Nie, staram się zrozumieć intencje przepisu patrząc m.in. na
    sformułowania jakie zostały uzyte.

    > Czyli jak nosi mundur, to ma nosić zgodnie z zasadami. Podobnie jak

    Nie, jak nosi mundur z taką naszywka to ma go nosić zgodnie z zasadami.
    Nie implikuje to konieczności noszenia naszywki, jesli jej tam nigdy nie
    było.

    > podejmuje czynności to ma (na ogół) podać _prawdziwy_ powód czynnosci i
    > _prawdziwe_ imię, nazwisko i stopień, choć słowa _prawdziwe_ próżno
    > szukać w rozporządzeniu.

    Wiedziałem, że to wyjdzie, ale podanie nieprawdziwego nazwiska
    zdecydowanie nie byłoby zgodne z intencją przepisu.

    obowiazku-noszenia-identyfikatorow-imiennych-nalezy-
    uznac-za-wadliwe-polecenia-sluzbowe-ktore-taki-obowi
    azek-wyrazaja/

    > Wybacz, ale zdanie związków zawodowych stoi niżej od rozporządzenia.
    > Fakt, że wzieli papugę, zeby im opinie napisałeł - no zawsze prawnik
    > piszę opinie na korzyść zlecającego. Zresztą OIDp to jest tam napisane
    > wprost, że pracodawca czyli policja ma zdanie odmienne.

    Przeprowadzili dość klarowny wywód, dlaczego mamy tego nie zaakceptować?

    Dla mnie omawiane rozporządzenie ma się tak do tego imiennika jak
    restrykcje dotyczace np. symboli państwowych. Jeśli ktos chce sobie
    użyć, to musi spełnic okreslone warunki, ale nie oznacza to, że musi
    ich używać.

    --
    Marcin