  • Data: 2018-08-01 02:10:52
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-07-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 29-07-18 o 02:32, Marcin Debowski pisze:
    > Po pierwsze nie wiem, kiedy on przechodził przeszkolenie. Ja dość
    > regularnie przechodzę szkolenie. AED - zaryzykuję z pamięci - pojawiło
    > się tak gdzieś koło 2012 roku. Ale po pierwsze AED jest "reklamowane"
    > jako nie wymagające szkolenia, a po drugie przeszkolenie lub nie z
    > zakresu AED miałoby znaczenie, jakby użyli tego źle.
    > W omawianym przez nas wypadku ratownik nie wydał urządzenia, twierdząc,
    > że w zaistniałej sytuacji będzie nieprzydatne. Nikt go nie zapytał,
    > czemu tak uznał - zatem trudno jego decyzję ocenić.

    Pomijaąc już te rozważania co powinien, a czego nie musi wiedzieć, to
    problem mam z tym też taki, że tak jak wczesniej pisałem on nie powinien
    zaufać tej babce i temu co mówi w kwestii oceny stanu ofiary, więc
    powinien się liczyć, że jednak zaistniała sytuacja gdzie AED powinien
    zostać uzyty.

    > Nie wiemy, co powiedziała i w tym problem. Chcecie ratownika
    > "ukamienować", przed czym go bronię. Po prostu nie wiemy, czemu podjął
    > taką,anie inną decyzję. Co więcej, teraz, to już się nie dowiemy. Nawet
    > jeśli podjął złą decyzję, to będzie kręcił. Słowo, przeciwko słowu, o
    > kto powiedział.

    Bo zwyczajnie, po ludzku, w pale nam sie nie mieści, że ktos ma
    narzędzie ratujące życie i jest okreslone i statystycznie istotne
    prawdopodobieństwo, że może byc potrzebne, a ktos wydania tego
    urządzenia odmawia.

    To jest niedostateczny z wykrzyknikiem z zarządzania ryzykiem, a tu
    wchodzi w grę czyjeś zdrowie.

    --
    Marcin