  • Data: 2018-07-29 20:41:20
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No widzisz, niby Twoim zdaniem oczywista, a jednak się wyłożyłeś :-)
    > Motyka jak najbardziej może się przydać - sztyl od niej jest doskonały
    > do stabilizacji kończyny. Chciałem zapytać, czy będzie kogoś ścigał, że
    > motyki nie zabrał, a mógł.

    Stabilizacja kończyny jest przereklamowana. O ile poszkodowany nigdzie
    się nie wybiera, to zrobią to fachowcy jak przyjadą. W warunkach
    miejskich zadaniem udzielającego pierwszej pomocy jest utrzymać przy
    życiu do przyjazdu fachowców. Czyli:

    Upewnić się, że zaraz nie będzie trzeba ratować ciebie i powiadomić
    służby/wyznaczyć konkretną osobę która powiadomi.

    Jak przytomny, to wybadać co się stało, jak się nazywa, jakie leki
    bierze, alergie, kogo powiadomić itp

    Jak nieprzytomny to oddycha czy nie. Jak oddycha, to w zasadzie pilnować
    czy nie przestaje.

    Jak nie oddycha to pompować (jak chcesz to oddechy), AED jak jest. Jak
    cieknie to wcześniej uszczelnić jak ma zatkany wentyl to udrożnić.

    W zasadzie koniec. Leczeniem/składaniem/medycyną estatyczną/odkażaniem
    ran itd zajmą się fachowcy.

    Shrek