  • Data: 2018-07-26 17:43:12
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    >
    > Przeciez taki byl od samego poczatku, a w dodatku sie rozplywaja te
    > terminy, i w efekcie co chwila kogos wybieraja.

    > A co z wiekiem emerytalnym ?
    > Albo demencja starcza ?
    >
    > Poza tym chcesz osoby "o wybitnej wiedzy prawniczej", to tak
    > niekoniecznie w wieku 30 lat, czy nawet 40 ...

    A ty sądzisz że PiS będzie się upierał z pozostawieniem tego rozwiązania
    "tak jak jest" jak już wyśle zasadniczo kogo chce na emeryturę?

    > Czyli wybierac jednych na 9 lat, a innych na 25 ?

    Tak. Kadencja byłaby "nie do zmiany" po objęciu stanowiska.

    > No coz, jest to moze i jakis pomysl .. tylko czy 2/3 zdobedzie
    > kandydat niezalezny, czy taki, co sie dwom partiom podlizal :-)

    Kandydaci będą tak niezależni jak niezależni są kandydaci na sędziów
    sądu najwyższego USA :-)

    Weź to na _polityczną_ logikę: opozycji będzie się opłacać _czasem_
    przepuścić sędziego na wydłużoną kadencje (25 lat) by zniechęcać do
    wystawiania (tylko) kandydatów BMW. Rządzącym będzie się opłacać
    wystawiać sporo kandydatów z realnymi szansami na wydłużoną kadencje.

    A tak naprawdę chodzi o to by nawet "trzy kadencje u żłoba władzy" nie
    pozwoliły na _całkowite_ przejęcie/obsadzenie TK. Ja obstawiam że w
    ciągu 30 lat coś takiego się trafi.

    > Przeciez sie uniewazni uniewazniene i wyp* dublerow :-)

    Ty chcesz by to co wyprawia PiS pozostało wyjątkiem czy stało się
    regułą? PiS zmienił "poziom oczekiwań" i IMHO niestety _szybko_ się
    tego nie cofnie. Wypada przynajmniej udawać że chce się to cofnąć
    _szybko_ ale z zachowaniem standardów "sprzed PiS i końcówki PO".

    --
    A. Filip