  • Data: 2008-06-30 21:32:49
    Temat: Re: Nie wejdzie Pan na koncert z aparatem...
    Od: Marian <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd wrote:

    > Nie, działalność koncertowa nie jest objęta żadnym monopolem.

    W pewnym sensie jest. Przyklad - jestkoncer Celine Dion (taski, jak sie
    odbyl 28 czerwca w Krakowie) i jest TYLKO JEDEN organizator. I mam taki
    wybór:

    a) zfgadzam sie na wszystkie warunko jasnie organizatora i ide na koncert

    b) nei zgadzam sie na takie warunki, wiec nie moge isc na koncert.

    To monopol jasnieorganizatora.

    Gdyby nie bylo monopolu to jesli nie podobalybymi sie warunki
    jasnieorganizatora to poszedlbym na ten koncert na warunkach
    proponowanych przez drugiegoorganizatora. Drugiorganizator tez mialby
    regulamin imprezy, ale pozwalalby wnosic aparaty fotograficzne.

    > Interes
    > ekonomiczny polega m.in. na czerpaniu korzyści z nagrań, ze sprzedaży
    > zdjęć i plakatów artysty. Często jest tak zresztą, że organizator imprezy
    > jest w tym zakresie związany kontraktem z wykonawcą...
    > ... ponieważ jeszcze raz podkreślam, że art. 81 pr.aut. mówi wyłącznie o
    > rozpowszechnianiu zdjęć już wykonanych, nigdzie tam nie ma słowa o tym,
    > że taka osoba musi z chęcią i radością dać się fotografować!

    No to niech sie zasloni, jesli nie chce byc fotografowana, to chyba
    oczywiste.

    A moze kiedys na ulicy komus sie nei spodoba, ze rozmawaisz przechodzac
    przez telefon i... wyrwie ci telefon i wyrzuci?