    From: Michał Kordulewski <z...@p...cy.rot13>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nazwisko na stronie bez zgody?
    Date: Tue, 03 Apr 2007 15:01:35 +0200

    Gerard napisał(a):
    > Mam taki problem. Na stronie mojego dawnego pracodawcy ciągle jestem
    > wymieniony jako ich pracownik. Minęły już dwa lata, a były pracodawca
    > ignoruje moje prośby o usunięcie moich danych.
    > Na jaki przepis mogę się powołać żadając usunięcia swoich danych. A może
    > warto postraszyć ich jakimiś odszkodowaniami. W sumie ludzie chcący się ze
    > mną skontaktować trafiają w sieci na telefon i adres poprzedniego
    > pracodawcy.

    Jak rozumiem nadal pracujesz w tej samej branży lub nawet u konkurencji.
    Dość istotną sprawą jest rozpoznawalność Twojego nazwiska i jego wpływ
    na decyzje klientów, ma to sporą wartość jeśli jesteś w stanie to
    udowodnić (np. dorobek naukowy, publicystyczny czy jakiś inny w Twojej
    dziedzinie/branży).

    Sprawę reguluje Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i
    odpowiedzialność karna oraz cywilna z racji rozpowszechniania
    nieprawdziwej informacji, które mogą mu przysporzyć korzyści. Powinieneś
    pisemnie wezwać byłego pracodawcę do usunięcia nieprawdziwej informacji
    w określonym terminie. Gdy nie zaktualizuje informacji wtedy będziesz
    mógł złożyć wniosek o ściganie.

    --
    pzdr, Michał Kordulewski