    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
    Date: Sun, 14 Nov 2010 15:08:44 +0100

    W dniu 14.11.2010 14:32, Krzysztof pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > A czym to się wg Ciebie różni?
    > Skoro nabijasz komuś kasę (a po prawdzie to kabzę albo kieszeń), to
    > znaczy, że Twoim kosztem ktoś się wzbogaca.

    A skąd ten wniosek? Jak nabijam ci guza drewnianą pałką, to ja coś tracę?
    Tobie rośnie guz, a mi wcale nie ubywa niczego. Co nie zmienia faktu, że
    jak się obrażę na ciebie, to przestanę cię tą pałką walić po łbie i sam
    się martw, jak inaczej zwiększać rozmiar guza.

    Działania osoby, do której słów się doczepiłeś, powodowały wzrost
    dochodu osób czerpiących zyski z naszej klasy. Więc ta osoba,
    niezadowolona z działania serwisu, zagłosowała ,,nogami'' i uznała, że
    nie będzie dalej prowadziła działań przynoszących wzrost dochodu tym
    osobom. I tyle.

    > Zatem od dzisiaj będę żądał przywilejów od rady mojego miasta za to, że
    > codziennie, podczas drogi do pracy oglądam banery reklamowe jakiegoś
    > dewelopera albo banku. Wszak wg Twojego toku myślenia nabijam memu miastu
    > kasę.

    Owszem. I możesz zagłosować ,,nogami'' i omijać te drogi, analogicznie
    jak niezadowoleni klienci NK omijają ten portal. Możesz też próbować
    negocjować różne inne warunki ze wspomnianą Radą Miasta.

    Oczywiście sprawą drugorzędną jest siła twojego przebicia. To, że ja nie
    oglądam TVNu niespecjalnie przeszkadza mu się rozwijać, bo
    wykształciuchów w Polsce jest od groma
    i zarząd TVN podejmuje takie a nie inne decyzje o doborze grupy
    docelowej. Analogicznie zapewne zarząd NK nie przejął się odejściem
    Palika, na tym jednak polega rynek i głosowanie ,,nogami'', że nie da
    się krzyknąć Liberum Veto i pozostaje jedynie robić swoje w nadziei, że
    jak więcej osób tak zrobi, to docelowo albo obecny dostawca zmieni
    profil albo znajdzie się inny dostawca usług, nakierowany na zbliżony do
    nas profil odbiorcy.

    Ja przykładowo po 10 latach powiedziałem w zeszłym miesiącu umowę
    zabrskimu potentatowi w dziedzinie ISP (Betasoftowi), bo płacenie 60zł
    miesięcznie za łącze w porywach 1M mi nie odpowiadało. Wcześniej
    rozmawiałem z przedstawicielami firmy na temat zwiększenia prędkości lub
    zmniejszenia ceny. Firma uznała jednak, że im się to nie opłaca i że
    właściwym wyjściem będzie rozwiązanie umowy i moje przejście do
    konkurencji. Nie odbieram tego ,,na złość Bnetowi'', ale po prostu ja
    wybieram optymalne dla mnie rozwiązanie. Nie można jednak bagatelizować
    decyzji jednostki. Ani Bnet się nie zawali po moim odejściu ani NK po
    odejściu Palika, skoro jednak jakość świadczonych usług nam u tych
    dostawców nie odpowiada, to odchodzimy.

    Czy teraz dość przystępnie wyjaśniłem, czy nadal będziesz krzyczał ,,jak
    nabijał kasę''?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek