  • Data: 2005-08-26 13:18:38
    Temat: Re: Narozrabiałem dość mocno [ot]
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > nośników

    > nie

    > Moja własna lista domniemanych przyczyn mniej więcej w kolejności
    > ważności
    >
    > Trzeba wiedzieć, że:
    >
    > 1) w ogóle jest taki problem
    > 2) jak się dysk przełoży do innego komputera, to też będzie można
    > odczytać dane.
    > 3) algorytmy ZIP, RAR, DOC czy XLS są tak słabe, ze dziecko z
    > podstawówki przy użyciu googli w kilka minut je łamie.
    > 4) są do tego odpowiednie programy;

> [...]

    Z mojej pewnej praktyki w tej dziedzinie moge z cala pewnoscia
    powiedziec ze uzytkownik nieprofesjonalny - czyli ktos kto nie zdaje
    sobie sprawy i/lub bagatelizuje zagrozenie, nawet przy uzyciu
    najcudowniejszych narzedzi i tak wszystko zepsuje.

    Po pierwsze hasla dziela sie na 2 kategorie - imiona+slowa 4-ro literowe
    (czyli 3 sekundy lamania slownikiem), i pozostale hasla ktore sa
    zapomniane jeszcze w dniu ich ustalenia.

    Jezeli administrator pozwoli na hasla "dupa", "kawa", "1234", "danusia",
    do tego jezeli uzytkownicy korzystaja z roznych komputerow, a nie
    pozwolimy na to, zeby hasla byly identyczne, to te hasla i tak zostana
    przyklejone zolta karteczka do monitora.

    Nakazanie zmian hasel, stosowania hasel zawierajacych cyfry, albo hasel
    niewystepujacych w slowniku owocuje tym, ze administrator wzywany jest
    dzisiatki razy dziennie do "zapomnianych hasel", do tego wszyscy
    zaczynaja narzekac na "komputerzyste" i pod naciskami ze wszystkich
    strone polityke hasel sie rozluznia do poziomu "dupa".