  • Data: 2003-03-22 14:03:13
    Temat: Re: Nakaz zapłaty - zasadność
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    nimrod25 wrote:
> [...]
    > postępowania, tymczasem tryb ten odbiera mi możliwość takiej obrony dając
    > śmiesznie krótki czas (2 tygodnie) na zapoznanie się z oskarżeniem,
    > odpowiedź na zarzuty i oczywiście zgromadzenie środków pieniężnych
    > umożliwiających obronę, pomijając już rażącą nierówność wobec prawa (tak
    > krótki termin i konieczność działania pod presją praktycznie niezależnie od
    > innych okoliczności podczas gdy sąd zapoznawał się z treścią oskarżenia
    > znacznie dłużej), pozostaje jeszcze kwestia iż powinienem zostać
    > powiadomiony o wniesieniu przeciw mnie oskarżenia a nie o wyroku który
    Jakiego oskarżenia???
    Nakaz zapłaty musi być porządnie umotywowany a skoro go otrzymałeś, to
    pewnie i był (ze strony powoda oczywiście). Jeżeli niesłusznie to
    zapewne masz podstawy (i dowody) aby wnieść zarzuty. 14 dniu to kuuupa
    czasu i jeżeli (jak oczywiście zakładam) nakaz jest niesłuszny, na pewno
    zdążysz załatwic sprawę.
    Co do zaś właściwości miejscowej sądu (jak to się inaczej nazywa to
    prosze nie bić), sam (jako wierzyciel, niejeden już niestety raz
    zmuszony do załatwiania płatności przez tryb nakazowy) jestem bardzo
    zadowolony z możliwości rozstrzygania spraw przez sąd właściwy dla,
    powiedzmy, siedziby firmy - powoda.

    > 1) Czy ktoś ustalał już zgodność owego Nakazu Zapłaty z
    > Konstytucją/Prawami Człowieka?

    A czy jak Ci ktoś będzie przez rok wisiał np. kilkanaście tysięcy
    złotych to będziesz zgłębiał Kodeks Praw Człowieka czy spróbujesz
    odzyskać wierzytelność????

    Reasumując, jeżeli jesteś niewinny, życzę Ci wszystkiego najlepszego i
    szybkiego złatwienia sprawy. Jeżeli zaś próbujesz się migać, życzę tego
    samego twojemu wierzycielowi (i oby nie zapomniał o zastepstwie procesowym).

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =