  • Data: 2003-03-22 12:21:31
    Temat: Nakaz zapłaty - zasadność
    Od: "nimrod25" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich grupowiczów.

    Chciałbym spytać Was o zasadność dokumentu zwanego Nakazem Zapłaty w
    postępowaniu uproszczonym w świetle Konstytucji i Praw Człowieka. Zgodnie z
    PCz. i Konstytucją mam prawo uczestniczyć i bronić się w KAŻDYM stadium
    postępowania, tymczasem tryb ten odbiera mi możliwość takiej obrony dając
    śmiesznie krótki czas (2 tygodnie) na zapoznanie się z oskarżeniem,
    odpowiedź na zarzuty i oczywiście zgromadzenie środków pieniężnych
    umożliwiających obronę, pomijając już rażącą nierówność wobec prawa (tak
    krótki termin i konieczność działania pod presją praktycznie niezależnie od
    innych okoliczności podczas gdy sąd zapoznawał się z treścią oskarżenia
    znacznie dłużej), pozostaje jeszcze kwestia iż powinienem zostać
    powiadomiony o wniesieniu przeciw mnie oskarżenia a nie o wyroku który
    zapadł zaocznie.

    1) Czy ktoś ustalał już zgodność owego Nakazu Zapłaty z
    Konstytucją/Prawami Człowieka?

    2) Czy jeśli postępowanie owo miało miejsce w sądzie niewłaściwym dla
    mojego miejsca zamieszkania (kwestia umowy odpada to pozew przeciw osobie
    fizycznej) mogę powołać się tylko na ten fakt a resztę argumentów zachować
    na później jak już wniosą pozew do właściwego miejscowo sądu?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    N...@o...pl