    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Najazd policji na firme - jaka kara?
    Date: Fri, 27 Jan 2006 13:08:55 +0100

    Użytkownik ezbig napisał:
    > To jest jeden z przykładów jak niedopowiedziane fakty oczywiste stawiasz
    > jako argument. Nie myślałem o jeździe po podwórku (choć ty się tego
    > niedomyśliłeś - mój bład) tylko po oficjalnych trasach komunikacyjnych.

    No cóż - Ty podałeś nieadekwatne porównanie a ja wykorzystałem jeszcze
    Twoje niedopowiedzenie :)

    > A ten swoje. Czepiasz się słówek. Zwyczajowo piracki ludzie określają

    Wcale nie. Zwyczajowo pirat to osoba rozpowszechniająca w celach
    zarobkowych czyjąś twórczość bez opłacenia należnych autorowi tantiem.
    I program piracki to jest program pochodzący od takiej osoby.

    > wszelkie nielegalne oprogramowanie. Rozumiem, że dla ciebie piracki to ten
    > kupiony ze stadionu, a skopiowany od sąsiada jest już nielegalnie używanym.

    Zgadza się.

    > Czlowieku zdecyduj się w swoich poglądach. Raz chcesz nazywać, rzeczy po
    > imieniu innym razem trzymasz się ściśle definicji ustawowych.

    Właśnie nazywam rzeczy po imieniu. Zwracam Ci uwagę, że źle rozumiesz
    słowo piracki, oraz, że bez sensu mówisz o kradzieży.

    > Chyba nie rozumiesz praw rynku,

    Ależ doskonale rozumiem! Nawet je wytłuszczyłem. Praw rynku nie
    rozumieją za to koncerny zapominając, że obie strony tworzą rynek,
    a nawet, że to oni są dla odbiorców, a nie odbiorcy dla nich.

    > a o tym, że DVD w tym wszystkim to oddzielna
    [..]
    > wymaga przygotowania. Na VHS po porostu zgrywasz materiał bez ingerencji w
    > niego.

    Tloczenie płyty DVD kosztuje producenta około 1 zł, kaseta VHS - 7 zł.
    Przy tych nakładach koszt przygotowania materiału stanowi ułamek centa,
    więc Twoje rozumowanie jest błędne.

    > Cha cha. Gdyby nie koncerny, nie miałbyś tak taniego oprogramowania.
    [..]
    > niektórym tródno jest zrozumieć, że za myśl trzeba tyle płacić.

    Mi nie jest. Jeżeli jednak ktoś oferuje TEN SAM program za 1000 złotych
    i za 100 złotych to sprawa jest chyba oczywista na ile wycenia swoją
    myśl, a na ile frajerstwo ludzi, prawda?

    > No chyba sobie żartujesz. Mam to już 5 lat i nie wydałem ani złotówki, no
    [..]
    > wersji bo te co mam robią dokonale to o co mi chodzi.

    To fajnie, że Tobie robią. Innym nie i bez stałych aktualizacji, nie są
    w stanie pracować. A aktualizacja za 1/2 czy nawet 1/3 ceny to jest
    właśnie złodziejstwo.

    > Ja nie muszę nic udowadniać. Nie wiem jakiej klasy ty jesteś prawnikiem (ja
    [..]
    > odszkodowania są dotkliwe. (odszkodowanie finansowe i publiczne przeprosiny
    > w wskazanych publikacjach).

    W chwili obecnej rozmawiamy o odpowiedzialności karnej, a nie o cywilnej.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net