  • Data: 2005-01-08 01:17:35
    Temat: Re: Nagrywanie rozmów telefonicznych
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał:

    > przebywa

    > Jesli nie akceptujesz regulaminu jaki obowiązuje w zakładzie pracy... to
    > sprawa jest jasna: możesz się zwolnić i poszukać innej roboty.

    Niezupełnie. Prawo telekomunikacyjne art 159.

    2.2. Zakazane jest zapoznawanie się, utrwalanie, przechowywanie,
    przekazywanie lub inne wykorzystywanie treści lub danych objętych
    tajemnicą telekomunikacyjną przez osoby inne niż nadawca i odbiorca
    komunikatu, chyba że:

    1) będzie to przedmiotem usługi lub będzie to niezbędne do jej wykonania;

    2) nastąpi za zgodą nadawcy lub odbiorcy, których dane te dotyczą;

    3) dokonanie tych czynności jest niezbędne w celu rejestrowania
    komunikatów i związanych z nimi danych transmisyjnych, stosowanego w
    zgodnej z prawem praktyce handlowej dla celów zapewnienia dowodów
    transakcji handlowej lub celów łączności w działalności handlowej;

    4) będzie to konieczne z innych powodów przewidzianych ustawą lub
    przepisami odrębnymi.

    Tu mozna dokonać paru interpretacji słów "nadawca" i "odbiorca" oraz
    "przemiot usługi". Generalnie w znanych mi firmach praktyka jest taka,
    że łącznie z umową o prace podpisuje sie stosowna zgodę. IMO nie można
    powoływać się na jakikolwiek regulamin pracodawcy. Regulamin reguluje
    prawa i obowiąki, a nie domyslne wyrażenie zgody.

    M.