    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Subject: Re: Nagrywanie rozmow telefonicznych
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 20 Apr 2006 22:37:07 +0200

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Marta Wieszczycka*
    wypowiedziała te słowa:

    > To nie ja uznaję, co jest utworem. Ja tylko piszę, że to wynika z
    > ustawy.

    Normę ustawową należy zastosować w *określonym* stanie faktycznym. Art.
    1 pr.aut. nakłada pewne warunki na wytwór ludziej ręki i wyobraźni, aby
    stanowił on przedmiot prawa autorskiego.

    > Nie możesz kopiować czyjegoś zdjęcia pod Wawelem. Ale ochronie z
    > zakresu prawa autorskiego nie podlega sam pomysł wykonania zdjęcia pod
    > Wawelem od danej strony.

    A pomysł namalowania śniętej kobiety na łące wpatrującej się w
    przelatujące ptactwo?

    > Notując nie robią kopii wykładu, choćby dlatego, że to fizycznie
    > niemożliwe.

    Nagrywając wykład także nie kopiują jego scenariusza.

    > Bo doczytałbyś się do art. 50 ustawy o prawie autorskim?

    Jeśli sądzisz, że art. 50 w sposób całościowy określa pola eksploatacji
    to znacznie błądzisz.

    > Wtedy wykonasz kopię. Co będzie o tyle proste, że scenariusz sobie
    > leży, a Ty masz czas. W przypadku wykładu nie masz takiej możliwości.

    Kopię? Przepisując?

    > Wykonanie wykładu wg nie swojego scenariusza nie jest utworem
    > zależnym. Tłumaczyłam to wcześniej.

    Utworem głównym będą zatem wytyczne MEiN czy jak to się teraz nazywa.

    > Obawiam się, że się w tej kwestii nie dogadamy, a powtarzanie tych
    > samych informacji po 10 razy raczej nie ma sensu, zatem to chyba
    > najlepszy moment, żeby zakończyć tę dyskusję.

    Masz rację, pozdrawiam i dziękuję :-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||