  • Data: 2007-12-22 23:11:10
    Temat: Re: Nagrody roczne - tajemnica?
    Od: "RodeoMoon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@...stopce.pl> napisał w
    wiadomości news:fkk2pi$53f$1@achot.icm.edu.pl...

    > przekaż te informacje do lokalnej gazety, prawo prasowe nakazuje
    > dziennikarzom źródła informacji zachować w tajemnicy.
    >
    > --

    http://images34.fotosik.pl/84/1b71f7ec09d5006d.jpg

    I komentarz wiceprezydenta miasta:
    "Przytaczam fragment artykułu, który znalazłem, kiedy zastanawiałem się nad
    najwłaściwszą odpowiedzią.
    "Pracodawca nie może ujawniać wynagrodzeń poszczególnych pracowników, bo w
    ten sposób naruszałby ich dobra osobiste. Wynagrodzenie to "dobro osobiste"
    pracownika. Jest zatem chronione na mocy kodeksu cywilnego. Jeżeli jednak
    zostanie rozpowszechnione, to w ten sposób dojdzie do naruszenia danych
    osobowych.Powyższe zostało potwierdzone przez orzecznictwo Sądu Najwyższego,
    który w uzasadnieniu podał, ze wysokość zarobków pracowników jest tajna, a
    ich udostępnienie jest naruszeniem dóbr osobistych.
    Co do zasady obowiązek zachowania w tajemnicy wynagrodzeń załogi wiąże
    wyłącznie pracodawcę."
    (Źródło art. pt: "Zarobki pracowników to tajemnica dla firmy"
    Na podstawie artykułu Marty Gadomskiej | Instytut Monitorowania Mediów)
    Jeśli ktoś nadal ma wątpliwości dlaczego informacje na temat wysokości
    premii poszczególnych pracowników nie zostały podane do publikacji, to mam
    nadzieję, że je powyższym cytatem rozwiałem. "