  • 1. Data: 2007-12-22 07:57:10
    Temat: Nagrody roczne - tajemnica?
    Od: "RodeoMoon" <r...@w...pl>

    Witam

    Zwracam się z zapytaniem o to czy nagrody roczne, premie itd. osób
    publicznych są objęte tajemnicą? Czy np. nagroda Prezydenta miasta lub innej
    lokalnej osoby publicznej może zostać publicznie ogłoszona?

    Pozdrawiam
    RM

  • 2. Data: 2007-12-22 15:32:03
    Temat: Re: Nagrody roczne - tajemnica?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Sat, 22 Dec 2007 08:57:10 +0100, RodeoMoon napisał(a):

> [...]
    > publicznych są objęte tajemnicą? Czy np. nagroda Prezydenta miasta lub innej
    > lokalnej osoby publicznej może zostać publicznie ogłoszona?

    Co do zasady finanse publiczne są jawne, art. 12 USTAWA
    z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych

    Prezydent miasta czy inna osoba z Urzędu Miasta dostawje wynagrodzenie ze
    środków publicznych czyli albo z dotacji ze Skarbu Państwa,albo z dochodu
    miasta/gminy więc na pewno dobrze by było widziane, aby sami
    opublikowaliile prezydent czy burmistrz dostał nagrody.
    Rozumiem jednak, że oni nie chcą upublicznić swoich nagród i chcesz im w
    tym pomóc i nie wiesz czy można.
    Moim zdaniem można, ale moge sie mylić.

    moim zdaniem organy samorządowe powinny publikować najlepiej kwartalnie, a
    przynajmniej raz w roku i na koniec kadencji dochody i wydatki z budżetu
    gminy z podziałem na branże kto ile pieniędzy dostal.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net 2007-12-22 16:10:48

  • 3. Data: 2007-12-22 16:31:15
    Od: "RodeoMoon" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@...stopce.pl> napisał w
    wiadomości news:fkjaln$hl8$1@achot.icm.edu.pl...

    > Rozumiem jednak, że oni nie chcą upublicznić swoich nagród i chcesz im w
    > tym pomóc i nie wiesz czy można.

    Dokładnie tak.

  • 4. Data: 2007-12-22 22:23:41
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Sat, 22 Dec 2007 17:31:15 +0100, RodeoMoon napisał(a):

    > Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@...stopce.pl> napisał w
    > wiadomości news:fkjaln$hl8$1@achot.icm.edu.pl...

    > Dokładnie tak.

    przekaż te informacje do lokalnej gazety, prawo prasowe nakazuje
    dziennikarzom źródła informacji zachować w tajemnicy.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net 2007-12-22 23:22:58

  • 5. Data: 2007-12-22 23:11:10
    Od: "RodeoMoon" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@...stopce.pl> napisał w
    wiadomości news:fkk2pi$53f$1@achot.icm.edu.pl...

    > przekaż te informacje do lokalnej gazety, prawo prasowe nakazuje
    > dziennikarzom źródła informacji zachować w tajemnicy.
    >
    > --

    http://images34.fotosik.pl/84/1b71f7ec09d5006d.jpg

    I komentarz wiceprezydenta miasta:
    "Przytaczam fragment artykułu, który znalazłem, kiedy zastanawiałem się nad
    najwłaściwszą odpowiedzią.
    "Pracodawca nie może ujawniać wynagrodzeń poszczególnych pracowników, bo w
    ten sposób naruszałby ich dobra osobiste. Wynagrodzenie to "dobro osobiste"
    pracownika. Jest zatem chronione na mocy kodeksu cywilnego. Jeżeli jednak
    zostanie rozpowszechnione, to w ten sposób dojdzie do naruszenia danych
    osobowych.Powyższe zostało potwierdzone przez orzecznictwo Sądu Najwyższego,
    który w uzasadnieniu podał, ze wysokość zarobków pracowników jest tajna, a
    ich udostępnienie jest naruszeniem dóbr osobistych.
    Co do zasady obowiązek zachowania w tajemnicy wynagrodzeń załogi wiąże
    wyłącznie pracodawcę."
    (Źródło art. pt: "Zarobki pracowników to tajemnica dla firmy"
    Na podstawie artykułu Marty Gadomskiej | Instytut Monitorowania Mediów)
    Jeśli ktoś nadal ma wątpliwości dlaczego informacje na temat wysokości
    premii poszczególnych pracowników nie zostały podane do publikacji, to mam
    nadzieję, że je powyższym cytatem rozwiałem. "

  • 6. Data: 2007-12-23 22:11:27
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Sun, 23 Dec 2007 00:11:10 +0100, RodeoMoon napisał(a):

    > "Pracodawca nie może ujawniać wynagrodzeń poszczególnych pracowników, bo w
    > ten sposób naruszałby ich dobra osobiste. Wynagrodzenie to "dobro osobiste"
    > pracownika.

    Mam poważne wątpliwości, czy prezydent miasta jest "pracownikiem", zastępca
    prezydenta może i jest, na pewno jest pracownikiem sekretarka i wszyscy co
    tam siedzą i biorą kasę.
    Poza tym wrócę do tego, ze finanse publiczne są jawne... i jeśli nie da się
    wydobyć z ratusza kwot dla poszczególnych pracowników, to na pewno da się
    wydobyć kwotę ogólną która została podzielona na ludzi.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net 2007-12-23 23:07:05