  • Data: 2004-10-27 20:23:29
    Temat: Re: Nagrania dyktafonem @@@.
    Od: "brat_trolunia" <k...@o...die.here.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MMas" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:clp02m$fmt$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam !
    > mam zapytanie o nagrania dyktafonem rozmowy z kimś...
    > Jak to jest traktowane w sprawach sądowych.

    W obecnych czasach kiedy istnieją inteligentne systemy syntezy mowy trudno
    odróżnić, czy faktycznie rozmowę nagrano, czy ją spreparowano w celu
    upierdolenia jakiegoś towarzysza. Wobec tego podobnie jak postingi
    internetowe (możliwość fałszowania danych wysyłającego - przykład ostatnio
    popularny robak MyDoom wysyłający emaile z wirusem z przypadkowo dobranymi
    adresami email i IP) nagrania rozmów nie mogą być dowodem w sprawie w
    obecnych czasach. A jeśli nawet to łatwo je może podważyć specjalista
    informatyk.

    > Jeżeli z kimś rozmawiam, a ten ktoś wypiera się swoich
    > wypowiedzi, a ja mam nagraną z nim rozmowę, bo inaczej się
    > nie da, bo ktoś wypiera się tego co powiedział, jaką mam szasnsę,
    > że w sprawie sądowej te nagrania będą uwzględnione?

    żadnej. Będzie to blef sędziów i twój. Może się gościu przyzna.

    brat_trola