  • Data: 2007-08-01 15:19:23
    Temat: Re: Nagana, skuteczne dostarczenie odpowiedzi.....
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:f8q64d$bf1$1@inews.gazeta.pl Krzysztof

    http://42.pl/u/tut
    http://42.pl/u/tuu

    > po moich
    > dalszych interwencjach skończyło się iż akta osobowe są w firmie
    > zewnętrznej która nas rozlicza i to w miescie ponad odleglym o 30 km.
    > Wogóle coś takiego jest dopuszczalne?
    Jeśli nie zostałeś poproszony o zgodę na to albo jej nie wyraziłeś, to jest
    sprzeczne z prawem.
    http://42.pl/u/tuw
    <cit>
    "Pracodawca nie ma prawa, bez zgody podwładnego, udostępnić jego akt
    osobowych oraz dokumentacji prowadzonej w sprawach związanych ze stosunkiem
    pracy osobom trzecim. Zakaz ten nie dotyczy podmiotów uprawnionych do
    kontroli i wglądu w tę dokumentację, np. sądów, inspektorów PIP, społecznych
    inspektorów pracy, pracowników urzędów pracy, ZUS (w ramach wykonywanych
    przez nich obowiązków służbowych lub toczących się spraw w sądach).
    Dane znajdujące się w aktach osobowych podlegają ochronie prawnej, o której
    szczegółowo stanowią przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie
    danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 i Dz.U. z 2002 r. nr
    153, poz. 1271). Za naruszenie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
    w zakresie przetwarzania danych osobowych przewidziane są sankcje karne.
    Pracodawca udostępniający akta osobowe bez zgody pracownika osobie trzeciej
    może także ponieść odpowiedzialność cywilną."
    </cit>

    > Czyli jakby była odległa o 400 km to też mamiałbym tam jechać?
    A skąd.

    > Ewentualnie na moją prośbe sprowadzą akta
    Nie na prośbę, a na żądanie.

    > ale to musi potrwać kilka dni.
    Uważam, że łżą.

    > Więc dziś prezesowi zostawiłem moje
    > pisemne żądanie o usunięcie nagany z akt nawet do nich nie zaglądając.
    Słusznie. Mam nadzieję, że zadbałeś o dowód dostarczenia pisma.

    > Ponieważ Sąd Pracy także nie jest w mojej miejscowości i musze
    > specialnie poświęcić jeden dzień więc póki jestem jeszcze na urlopie
    > jutro składam kolejny pozew o usunięcie z akt nagany. Mój pozew będzie
    > miał mniej więcej taki wygląd: "Wnosze o uchylenie zastosowanej kary i
    > żądam usunięcia nagany z akt z przyczyn. I tu będą dwa argumenty, 1/
    > powód dlaczego nie byłem na inwentaryzacji - moja niewiedza, 2/ mój
    > sprzeciw od nagany nie został zakwestionowany w terminie przez
    > pracodawce, więc jej wogóle nie ma." Wiem że to są dwa sprzeczne
    > argumenty
    IMO nie są sprzeczne.

    > A jak stwarzają mi problemy to co zrobić? A ja chce np. już teraz, w tej
    > chwili.
    Jak pisałem, mogą robić problemy, miałem tu na myśli zagrywki typu "pani
    kadrowa na urlopie".

    > Czy może dwa razy pozwać: najpierw że się niezgadzam z ich argumentami, a
    > potem /w przypadku przegranej/ drugi pozew iż zostało niedotrzymanie
    > terminu odrzucenia???
    Tak. Możesz pozywać ile razy chcesz i o co chcesz, to prawo obywatelskie.

    > Czyli jak wypowiedzenie minie a sprawa dalej się będzie ciągła to i tak
    > nic się nie zmienia. I tak rozstaje się z zakładem, jak wygram to
    > dostaje symboliczną wyprawke
    Nie symboliczną.
    KP Rozdział 2, Oddział 4 (art. 44÷51).

    > jak przegram to nic nie trace, chyba?
    Czas, nerwy, kasę na prawnika...

    > jesli ktoś dostaje dyscyplinarke, czyli od jutra już nie pracuje to co
    > się dzieje z jego urlopem?
    Ekwiwalent. Pracownika nie można pozbawić prawa do urlopu, nawet on sam nie
    może się go zrzec.

    --
    Jotte