    From: "ElComandante" <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Date: Tue, 27 Sep 2005 18:00:39 +0200

    > gdybys namalowal identyczna kopie to bylby plagiat ale bys sam to zrobil,
    > tak samo jak bys sam od zera napisal identyczny program i go skompilowal.
    > Wtedy bys nie podelgal pod te artykuly.

    Nie możesz napisać identycznego programu ("wygląd" też podlega ochronie
    prawnej ;)
    A co jeśli bym się uparł że to właśnie ja go napisałem ;))), ale wszystkie
    źródła
    zginęły w czasie np. kradzieży ?

    > tyle ze program gloweni jest przenzaczony dla prywatnych uzytkownikow i
    > wlasnie ztego wlasciciel praw majatkowych cierpie zysk.

    Nie szalej - programy kosztujące w tysiącach zł dla "prywatnych" ?

    > podstawe prawna prosze ktora przewiduje za taka czynnosc odpowiedzialnosc
    > karna, bo o niej mowimy.

    Zgodziłeś się na warunki licencji? Pewnie że nie odpowiedzialność
    karna, ale cywilna jak najbardziej (która zresztą może być bardziej
    dokuczliwa). Zresztą pewnie nabywca podlegał by pod karny jako "złodziej".
    Co ja mówię niech Ci ktoś odklei naklejkę z licencją z obudowy
    już w razie kontroli możesz mieć kłopoty. Nie wspomnę o wielkiej "niechęci"
    (jeśli skończyła Ci się gwarancja na sprzęt to możesz się pocałować ... )
    do aktywowania XP na kompach w których padł np twardy dysk.
    Zapłaciłeś za system z nowym kompem po miesiącu pada ci dysk albo płyta
    główna i musisz za system płacić od nowa.