  • Date: Sat, 04 Aug 2007 00:37:41 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NIespodziewany przelew na konto.

    Madoniowie wrote:

    > Ale on właśnie to napisał, że zwróciłby dopiero, jak się ktoś "upomni i
    > udokumentuje, a jak nie... cóż, jest się 4kPLN do przodu".

    To chyba logiczne - oddawanie pierwszej osobie z brzegu, która się
    zgłosi, może być o tyle samobójcze, że potem może się zgłosić prawdziwy
    właściciel tamtych pieniędzy i legalnie pozwać go za bezpodstawne
    wzbogacenie. A że ten bezpodstawnie wzbogacony oddał komuś te pieniądze
    - cóż, jego problem.

    > Podobnie jak te przysłane na konto

    Po dowolnym numerze konta poznajesz od razu osobę jego posiadacza?
    Niezły jesteś.

    > Dokładnie jak w przypadku omawianej tu sprawy

    Nie, nie dokładnie. I nawet jeśli przypadkiem historia rachunku zawiera
    dane personalne nadawcy przelewy, to i tak dochodzą koszta kontaktu.

    No i nie zapominaj, że ktoś może nie mieć dostępu internetowego i
    dostaje tylko papierowe wyciągi. A te potrafią być mocno lakoniczne.

    > Widzisz, ja bym mógł te koszty ponieść, bo jeszcze mnie stać na przelew
    > za 50gr albo telefon za 20. Ale przecież zawsze sobie swoje koszty może
    > potrącić. Śmiem twierdzić, że popełniający błąd chętnie by na to przystał.

    Hej - przyszły 4 tysiące: musisz oddać 4 tysiące..

    [ciach]

    > Ja się nie irytuję. To nie ja zacząłem innych nazywać idiotami :>

    Nie. Za to zacząłeś wyzywać od złodziei. Używając eufemizmów (zgodnie z
    twoją zakłamaną naturą) ale jednak.

    > Widzisz, olać tą sprawę, kiedy ktoś będzie w plecy dwie średnie krajowe
    > netto, to co najmniej niedbalstwo. Nie chcę się za bardzo "burzyć" na

    Przepraszam bardzo, ale to nie adresat przelewu rąbnął się w przelewie.

    [ciach]

    > Dodam tylko na zakończenie, że tak rozumiem m.in. uczciwość. Zdolność do
    > poświęcenia chwili czasu na naprawienie cudzych błędów, kiedy ich
    > nienaprawienie mogłoby wyrządzić komuś krzywdę. I przyznam, że gdybym to
    > ja popełnił błąd, też bym chciał na kogoś takiego trafić. A błąd
    > popełnić jest na prawdę łatwo...

    No to napraw mi jeden słupek ogrodzeniowy, który odrobinę krzywo
    zabetonowałem ;->