    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NASK - platnosc za domene
    Date: Wed, 26 May 2004 07:02:30 +0800

    In article <s...@b...tu.ale.sobie.poszedl.pl>, Piotr Górski wrote:
> [...]
    > zlikwidowany ale domena istniala - zostala oplacona na rok. Jakies 2
    > tygodnie temu dostalem fakture za przedluzenie waznosci domeny o kolejny
    > rok. Troche sie wkurzylem gdyz nie chcialem przedluzania tej domeny -
    > dokladnie przeczytalem ich regulamin - okazalo sie, ze przedluzaja domene
    > automatycznie:
    > "Umowa zostaje zawarta na czas nieoznaczony. Wypowiedzenie
    > Umowy powinno zostać złożone na piśmie lub drogą faksową"
    > Dla mnie "powinno" nie oznacza, że "musze" dostarczac im wypowiedzenie na
    > piśmie. Co na ten temat może powiedzieć prawo?

    Tu "powinno" dotyczy formy wypowiedzenia. Wypowiedziales w jakiejkolwie
    innej formie, tj. np. ustnie, i tak ze potrafisz dowiesc tego faktu? Bo
    jesli nie to nie specjalnie jest sens nad tym niuansem sie tu zastanawiac.

    > stwierdzil, ze jesli nie zaplace nask "zgodnie z zasadami rejestracji i
    > utrzymania domen bedzie domagal sie wplaty pieniedzy za wykonana usluge -
    > nawet w sadzie."
    [..]
    > No to do cholery co jest grane? W regulaminie jak byk napisano, ze jak nie
    > zaplace to rozwiaza ze mna umowe. Czy NASK ma prawo w jakis sposob probowac
    > wyciagac ode mnie pieniadze za ta domene?

    A dlaczego przyjmujesz ze zerwanie umowy z przyczyn wynikajacych z twojego
    jej nie przestrzegania oznacza automatycznie anulowanie wymaganej
    zaplaty? Mozna sie co najwyzej zastanawic MZ czy jest to dozwolony zapis
    umowy.

    --
    Marcin