  • Data: 2009-12-18 11:09:11
    Temat: Re: Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    news:hgflc9$1np$1@news.task.gda.pl...

    > Użytkownik "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    > to niech sie pan y-kowski zamieni z panem policjantem jak mu tak zle na
    > tokarce, czy ktos mu broni?

    OK. Szanowny Panie. Trochę się pośmialiśmy, pożartowaliśmy, teraz czas, żeby
    napisać coś konkretnego. Nie jestem ekonomistą, działam w innej branży. Żeby
    mnie Pan dobrze zrozumiał. Ja jestem za przywilejami pewnych grup zawodowych.
    Jestem za przywilejami emerytalnymi wojska i policji, ale zadajmy sobie pytanie:
    Czy w obecnej sytuacji, w sytuacji, gdzie szuka się oszczędności na różnych
    grupach społecznych, gdzie szpitale egzystują z potężnymi długami, gdzie nie ma
    pieniędzy na leczenie, gdzie szwankuje szkolnictwo, gdzie tysiące dzieci wyrusza
    rano do szkół głodne, gdzie zwalnia się steki tysięcy ludzi, bo upadają zakłady,
    przedsiębiorstwa, czy w takich czasach, ciężkich czasach, jest nas stać na to,
    żeby utrzymywać przywileje emerytalne lub inne przywileje pewnych grup
    społecznych? Czy nie powinniśmy dokonać reformy systemu emerytalnego, całego?
    Wszak Konstytucja stanowi, art.32

    1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania
    przez władze publiczne.

    2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub
    gospodarczym

    z jakiejkolwiek przyczyny.

    Proszę mi powiedzieć, czytając powyższy artykuł, czy, według Pana, dając, czy
    zachowując przywileje emerytalne pewnych grup społecznych, działa się zgodnie z
    ustawą zasadniczą?

    Szanowny Panie, jak już wspomniałem, nie jestem przeciwnikiem przywilejów grup
    społecznych, ale ustanówmy te przywileje, jak nie będą kulały nasze finanse. Jak
    już zostanie uszczelniony system finansowy, jak ktoś napisał, będzie nas stać na
    godziwe życie, emeryt, czy rencista nie będzie musiał żebrać na leki, czy chleb,
    policjant będzie zarabiał godziwie, szpitale będą funkcjonowały normalnie bez
    żadnych ograniczeń, wtedy będzie można przywołać przywileje emerytalne i nikt
    nie będzie miał pretensji, że policjant, czy żołnierz, pomimo młodego wieku są
    już na emeryturze.