  • Data: 2010-06-30 09:25:47
    Temat: Re: Motorowerem po drodze dla rowerów
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-30 05:34, MadMan pisze:
    > Rower nie jest na jezdni intruzem, a uczestnikiem ruchu.

    Jeśli nie ma innego wyjścia! Jak jest pobocze, masz jechać poboczem, jak
    jest droga dla rowerów, tąże. Na jezdnię masz prawo wyjechać tylko, o
    ile nie ma innego wyjścia, a do tego masz obowiązek ułatwiać samochodom
    wyprzedzanie. Przy podwyższonych prędkościach masz prawo uciec na chodnik.

    Prawo robi wszystko, żeby rozdzielić auta i rowery, bo wspólna
    egzystencja na jezdni jest dla jednych uciążliwa, a dla drugich
    niebezpieczna.

    Mając świadomość tego faktu, rowerzysta nie będzie się pchał tam, gdzie
    przeszkadza i gdzie może choćby pojechać boczną równoległą uliczką.

    > Zdarzeniu związanym z tym - niezastosowanie odstępu które zmusiło mnie
    > do zmiany toru jazdy. Klasyczne wymuszenie.

    Nie znam okoliczności i miejsca, więc nie wiem na ile sprowokowałeś.
    Bo ja kiedyś jechałem dość dłuuuuugi kawał drogi (około kilometra) za
    rowerzystą jadącym środkiem pasa ruchu. Jechałem za nim i jechałem i
    jechałem i w końcu jak trąbnąłem, to pokazał mi gest przyjaźni i dalej
    jechał. A gdyby jechał zgodnie z zasadami, to po pierwsze bym go
    wyprzedził już z samego faktu jechania przy krawędzi, a jakby jeszcze
    znał przepis o konieczności ułatwiania wyprzedzania, to by w ogóle nie
    było konfliktu.

    Więc w moralnej ocenie Twojego zdarzenia jest zasadnicze czy było to na
    zasadzie ,,pierdolę rowerzystę'' czy na zasadzie ,,przejechać się nie
    da, spróbuję ciaśniej''. Oczywiście prawnie go to nie usprawiedliwia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Chcesz nie głosować na Jarka?
    Najpierw zobacz: http://hungry.w.of.pl/pro-life.htm