  • Data: 2010-06-30 09:36:49
    Temat: Re: Motorowerem po drodze dla rowerów
    Od: PaPi <...@...3> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie znam okoliczności i miejsca, więc nie wiem na ile sprowokowałeś.
    > Bo ja kiedyś jechałem dość dłuuuuugi kawał drogi (około kilometra) za
    > rowerzystą jadącym środkiem pasa ruchu. Jechałem za nim i jechałem i
    > jechałem i w końcu jak trąbnąłem, to pokazał mi gest przyjaźni i dalej
    > jechał. A gdyby jechał zgodnie z zasadami, to po pierwsze bym go
    > wyprzedził już z samego faktu jechania przy krawędzi, a jakby jeszcze
    > znał przepis o konieczności ułatwiania wyprzedzania, to by w ogóle nie
    > było konfliktu.

    Rowerzysta ma obowiazek jechac MOZLIWIE blisko prawej krawedzi pasa ruchu.
    Widac dla tego nie bylo mozliwosci jechac blizej.
    Ty zas trabiac zlamales PoRD.
    Pewno jak wyprzedzales rowniez - bo PoRD jasno okresla odleglosc w
    jakiej powinienes wykonac ten manewir.

    > Więc w moralnej ocenie Twojego zdarzenia jest zasadnicze czy było to na
    > zasadzie ,,pierdolę rowerzystę'' czy na zasadzie ,,przejechać się nie
    > da, spróbuję ciaśniej''. Oczywiście prawnie go to nie usprawiedliwia.

    Wiesz dlaczego ten rowerzysta i wielu po "doswiadczeniach" jezdzi
    srodkiem jezdni ?
    Ano dlatego, ze kierowcy nagminnie lamia PoRD wyprzedzajac rowerzystow
    bez zostawienia przepisowego metra odleglosci.
    Tym samym kierowcy sa zmuszeni do poczekania - nawet przez kilometr - na
    mozliwosc wykonania manewru wyprzedzania zgodnie z PoRD i zasadami
    bezpieczenstwa ruchu drogowego.