  • Data: 2003-09-11 09:31:31
    Temat: Re: Mlodziez niepelnoletnia na dyskotekach
    Od: "RomanG" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ariel <a...@w...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > czy jest jakis przepis, który okresla w jakich godzinach moga przebywac
    > w miejscach publicznych, np. dyskotekach niepelnoletnie osoby?

    Można w takich przypadkach złożyć doniesienie na Policję i do Sądu Rodzinnego
    o sprawowanie niewłaściwej opieki nad dzieckiem przez rodziców.
    Policja teoretycznie ma obowiązek przekazać delikwenta pod opiekę rodziców,
    Sąd może wymierzyć grzywnę.
    Myślę, że godziną graniczną dla każdego sądu powinna być tu godz. 22.00.

    Jak się uprzesz, możesz też zawiadomić szkołę, ośrodek pomocy społecznej...

    Należy też rozważyć, czy zachowanie nieletniego w dyskotece nie podpada pod
    pojęcie demoralizacji. Wtedy miałby zastosowanie art. 4.1 Ustawy o
    postępowaniu w sprawach nieletnich.